• K84

Pergotime-biverkningar?

Hej! Har precis fått instruktioner om att ta tabeletter, priomolut nor, för att först få igång en blödning (har varken mens eller ägglossning...=( och sedan pergomtime. Nu undrar jag om biverkningar. Ska åka på semester om två veckor och vill inte ha massa biverkningar som förstör semestern...vet någon även om det påverkar om man tar något glas vin? Annars får jag väl vänta med att komma igång behandlingen tills efter resan...men är otålig och vill egentligen börja redan idag...

• Svar på tråden Pergotime-biverkningar?
  • pco

Hej hej 

jag har ätit prego i 3mån och jag kände i princip ingenting asså..lite hjärtklappning nångång underdagen kanske men inget mer, men alla e vi ju olika men oftast så är det ingen fara. Jag tog min första månad prego när jag var på semester i kroatien och d va ingen problem, o vi festa o sånt så d går bra me alkohol ;)
    Lycka till
  • Stella Kardunn

Jag får "klimakteriesvettningar" på natten under perioden jag äter pergo, lite stickande smärtor i samband med ägglossning och kraftigare mensvärk. Men allt går att överleva, så kör hårt bara!

Du kan läsa bipacksedeln själv här....www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2

Det står inget om att man inte får kombinera det med alkohol eller att det skulle förstärka ev biverkningar och jag har personligen aldrig hört något om det heller.

• K84

Tack!! Då ska jag nog sätta igång på en gång, lite boverkningar kan jag tåla =)

Svar på tråden Pergotime-biverkningar?