LadyR skrev 2010-02-18 23:41:08 följande:
Håller med om att man absolut inte ska stressa fram det, jag introducerade pottan när lillan var ca 6mån, hon var helt ointresserad då men jag lät pottan stå framme ändå. Det slutade med att hon använde den som läsfåtölj istället haha. När hon var lite drygt 18mån var vi på besök hos en kompis som hade en 2-åring som använde en sån sitsring och då ville hon prova. Sedan dess har det inte varit några problem och vid 2-års åldern använde hon inte blöja när hon var vaken. Nu är hon 3år och har varit helt blöjfri sedan i höstas! Hon kissar inte ens på nätterna så det löste sig jättebra utan stress!
Ja men det är ju lite så jag tänker också, att man kan liksom köpa en potta och hon kan få sitta och se hur det känns och sen om hon gör nått i den är ju en annan sak, men bara så hon får bekanta sig med den och såsmåningom fattar vad det är så att det inte blir så nytt när hon ska sluta med blöja. Vill helst att hon ska vara blöjfri mellan 1½ och 2 år, men går det så går det och går det inte så är det inte hela världen det heller.