• Prematurmamman

Prematurdockan

Hej
    Jag är mamma till en liten kille född i vecka 28.
    Nu undrar jag om någon här har sytt eller köpt prematurdockan ( www.pytteliten.net ). Är den fin? Är den svår att sy? Jag tänkte att det är bra att kunna visa dockan för familjen och för sonen när han är äldre. Det är ju så svårt att förklara hur liten han faktiskt varit.

• Svar på tråden Prematurdockan
  • lobj

Visste inte att den fanns, men min lila prematur blir snart sju. Kul grej, skulle oxå kunna tänka mig en sån även om de kostar en del...

• Prematurmamman

Jag är ju inte så bra på att sy så det är nog ingen idé att beställa mönstret. Jag känner ingen som kan sy den åt mig heller. Men jag tycker dockan är värd det så jag kommer nog att köpa den färdigsydd. Men jag vill helst först höra med någon som redan har köpt den först.

Hur tidigt föddes din prematur lobj?

• mina12

kolla i forumet hos pytteliten, där har jag för mig att det finns foton på barn med sina dockor!

• lobj
    Prematurmamman skrev 2010-02-17 22:40:06 följande:
    Jag är ju inte så bra på att sy så det är nog ingen idé att beställa mönstret. Jag känner ingen som kan sy den åt mig heller. Men jag tycker dockan är värd det så jag kommer nog att köpa den färdigsydd. Men jag vill helst först höra med någon som redan har köpt den först.Hur tidigt föddes din prematur lobj?
    Inte minemal, men ändå liten: 1650g och 42cm. Nu är hon både ikapp och förbi {#lang_emotions_smile}
     Helt klart en rolig grej, för det går verkligen inte att förklara för någon som inte har varit med om det.
  • Frila2
    Prematurmamman skrev 2010-02-17 22:40:06 följande:
    Jag är ju inte så bra på att sy så det är nog ingen idé att beställa mönstret. Jag känner ingen som kan sy den åt mig heller. Men jag tycker dockan är värd det så jag kommer nog att köpa den färdigsydd. Men jag vill helst först höra med någon som redan har köpt den först.Hur tidigt föddes din prematur lobj?
    Jag har köpt en färdigsydd prematurdocka från pytteliten och är väldigt nöjd.  visst är det mycket pengar men jag tycker att det är värt det. Det är så svårt att få andra att förstå hur små barnen vekrligen är. Jag tror även att dte kan bli en viktig grej för Siri sedan, när hon är dtörre och förstår mer.
    Min tjej är född i v 28 och vägde 930 g. Det finns bilder på några några barn ihop med sin docka på pytteliten.net, även en bild på min Siri med sin docka :) 
  • Prematurmamman

Tack för alla svar!
    Tack Frila2, precis vad jag ville höra. Att någon som har en prematurdocka är nöjd med den. Då vet jag. Jag vill nog ha en toffla oxå.

• Frila2
    Prematurmamman skrev 2010-02-19 23:58:47 följande:
    Tack för alla svar!Tack Frila2, precis vad jag ville höra. Att någon som har en prematurdocka är nöjd med den. Då vet jag. Jag vill nog ha en toffla oxå.
    Jag köpte ingen toffla eftersom Siri aldrig låg i någon. Men den verkar jättefin och mysig att ha dockan i.
Svar på tråden Prematurdockan