• biggan6101

Sexmissbruk

Hej!
    Min man har sedan 2002 köpt porrvideofilmer med urinsex bla.
    Han gömmer dom för mig vilket inte är så stor ide eftersom jag alltid hittar dom till slut.Han vet hur illa han sårar mig med detta för jag mår verkligen jättedåligt av det.När jag konfronterar honom om det sägar han att han har slängt alla filmer men då ljuger han mig rakt i ansiktet.
    Är det jag som överreagerar eller ska jag acceptera det här?
    Jag blir helt nere i nerverna av det här.
    Annars har vi ett mycket gott förhållande till varandra förutom att sexet har blivit mer sällan.
    Jättetacksam för svar!

• Svar på tråden Sexmissbruk
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Det är viktigt att du tar på allvar vad du själv känner. Om du tycker att det är ett problem för er så är det ett problem. Sex är ett känsligt område och det kan vara svårt att prata om på ett avslappnat sätt. Din man gömmer filmerna och du hittar dem. Det tyder på att han vill dölja sitt intresse eller skäms för att han tittar på de här filmerna. Du får ett kontrollerande beteende eftersom du inte litar på honom. Ni behöver prata om detta ämne tillsammans. Ni har ett bra förhållande i övrigt och då tror jag att ni har förutsättningar att prata om filmerna och ert sexliv. Att ert sexliv blivit sämre är säkert en följd av detta. Risken är att det blir en ond cirkel. Med mindre sexliv kanske din mans intresse för filmerna ökar, du tar illa vid dig och sexlivet blir ännu sämre. Ni behöver kanske prata mer om hur ni vill att ert sexliv skall vara, om det är något ni saknar osv. Det är viktigt att ni riktar er till varandra och inte åt annat håll.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Sexmissbruk