• PCO20

Börja äta pergo dag 3 eller 5? Spelar det någon roll?

Hej!
    För snart ett år sedan åt jag en enkelkur + en dubbelkur med pergotime som inte gav mig någon ägglossning. Första kuren åt jag from dag 3 (tror jag) och den andra (dubbelkuren) åt jag from dag 5 om jag inte minns helt fel. Fick som sagt ingen ägglossning av någon kur.

Nu har jag nyss provat en dubbelkur med pergo igen som faktiskt gav mig ägglossning! Äntligen! Men... Det är lite snurrigt, för jag började äta pergon innan mensen kommit. Jag åt alltså först provera i 10 dagar men när mensen fortfarande inte kommit sju dagar efter jag tagit sista proveran, så ringde jag till gyn som tyckte att jag kunde börja med pergo iaf. Vilket jag gjorde. Dagen efter kom mensen, så man kan säga att jag började med pergon på blödningsdag -1. Och som sagt, ägglossning fick jag en vecka efter att mensen slutat (alltså en vecka för tidigt) men det spelar ju ingen roll.

Så hur ska jag göra denna gången?? Får jag ägglossning igen?

• Svar på tråden Börja äta pergo dag 3 eller 5? Spelar det någon roll?
  • mara12

Undrar också vad skillnaden blir när man börjar med Pergotime på dag 3, 4 eller 5 eller när man nu böjar. Tänkte höra med min läkare nästa gång jag ska dit men det är ett tag kvar till dess. 

Har ätit 1 enkelkur och började på dag 5. Tyvärr var det inga ägg som mognade och därmed ingen äl. 
Svar på tråden Börja äta pergo dag 3 eller 5? Spelar det någon roll?