• Moonis

"Det är ett övergrepp att tvinga en man att bli pappa"

www.aftonbladet.se/wendela/article6645054.ab

Blir så j-vla förbannad på sånt snack! Skulle det vara övergrepp??
    Nej, då ska vi hellre tvinga mammor att genomgå ett kroppsligt ingrepp för det är så synd om mannen som tvingas bli pappa, ett övergrepp, glöm inte det!!

Och vad f-n kallar dom då det att bli tvingad till abort, ett kroppsligt ingrepp mot kvinnans vilja?? Eller att tvingas gå nio månader, föda under smärta ett barn man inte vill ha för att mannen ville ha kvar barnet{#lang_emotions_yell}

Lite j-vla skillnad är det faktiskt eftersom mannen varken behöver genomgå kroppsliga ingrepp för att bli av med ett barn eller en nio månader lång graviditet och förlossning för att behålla barnet. Klart som f-n det måste ligga slutligen på kvinnan att avgöra eftersom det är hennes kropp och hon som måste genomgå ingreppen.

VILL MAN INTE HA BARN, ANVÄND DÅ SKYDD!!

• Svar på tråden "Det är ett övergrepp att tvinga en man att bli pappa"
  • My opinion
    Smulan No1 skrev 2010-04-16 20:31:15 följande:
    Om jag hade varit frisk för tillfället hade jag kunnat gått igenom 400 sidor för att påvisa att du drog igång det med ONS. SKREV JAG HOROR NÅNSTANS? EXAKT VART!! VA INTE SÅ JÄVLA SNABB MED ATT TALA OM HELA TIDEN VAD JAG SKRIVER OCH MENAR, FÖR DU VET INTE ETT SKIT VAD JAG MENADE "EGENTLIGEN" DÄR. MEN DU ÄR SÅ FÖRBANNAT SNABB ATT LÄGGA FRAM SAKER SOM MAN FAN INTE ALLS MENAR!!! DU MINA BARN GÅR DET INTE NÖD PÅ, SÅ HAR DU INGET ANNAT ATT TUGGA OM?
    Smulan No1 skrev 2010-04-16 11:10:41 följande:
    VI kom in på den diskussionen någonstans i tråden, nån sa att hon hade haft ONS, men det är inte mitt stuk..
    Eftersom du inte orkade läsa susannemalmös alla inlägg för att hitta var hon först använder ONS och det är i inlägg 2293. Den är en replik på ditt inlägg 2292 där du använder uttrycket onenightstand.

Med andra ord Smulan No1 av er två var det du som använde uttrycket först och då har jag inte bara kollat susannemalmös replikväxling med dig utan allt hon skrivit i tråden.

Jag har även säkt alla inlägg där man skriver om ONS eller one night stand. ONS skrivs det i första gången i inlägg nr 63 och hela uttrycket utskrivet finns första gången i nr 25. ONS skrivs i sammanlagt 27 inlägg och hela uttrycket i 14.

Du gör ditt första inlägg i tråden som inlägg nr 2121. Efter ditt första inlägg har hela uttrycket använts en gång och det är i ditt inlägg nr 2292, närmaste föregående inlägg där det nämndes var mitt inlägg nr 1874 (jag tror alltså inte du råkat blanda ihop vem som skrev inlägg eftersom det kom långt innan du kom in i tråden). Efter att du kom in i tråden har förkortningen ONS använts 9 gånger, första gången av susannemalmö i hennes replik i inlägg nr 2293 och därefter bara av er två . Närmast före du gick in i tråden användes förkortningen i inlägg nr 2109 och den diskussion som det handlade om nämligen manliga p-piller kom du aldrig in i så du borde inte fått det därifrån heller.

Så med mindre än att du blandat ihop susannemalmö med någon annan OCH antingen gått bakåt i tråden eller hittat ett inlägg där man inte använder onenightstand (eller andra kombinationer där stand finns med) eller ONS så har du inte fått detta från någon annan utan tagit upp det själv.

Oavsett susannemalmö startade inte med att prata om ONS
  • Smulan No1

My opinion.

Jo inlägg 2109 var jag in och läste men läste nog den fel eftersom det inte handlade om det jag trodde.
    Så jag ber så mycket om ursäkt att jag tog upp ONS ens en gång, har inte ens orkat om jag har börjat, men skriver du så , så antar jag att jag gjort det

Hur fan orkar du lixom?

Men lär ändå dementera att jag INTE skrev horor som hon påstog, så du kan gärna gå tillbaka och kika om jag nånstans nämnt "horor" så får vi det oxå ur världen när vi ändå håller på

Skulle aldrig falla mig in att kalla tjejer horor men däremot andra snygga ord, som inte motsvarar ordet hora.

Himla massa barn
  • susannemalmö

Fast jag har inte skrivit att du kallat någon för hora, jag skrev att det var det du menade i inlägg 2317. Var det inte horor du menade så var det väl slampor eller något annat fult. Same, same.

Smulan No1 skrev 2010-04-17 16:31:56 följande:
    My opinion. Jo inlägg 2109 var jag in och läste men läste nog den fel eftersom det inte handlade om det jag trodde. Så jag ber så mycket om ursäkt att jag tog upp ONS ens en gång, har inte ens orkat om jag har börjat, men skriver du så , så antar jag att jag gjort det Hur fan orkar du lixom? Men lär ändå dementera att jag INTE skrev horor som hon påstog, så du kan gärna gå tillbaka och kika om jag nånstans nämnt "horor" så får vi det oxå ur världen när vi ändå håller på Skulle aldrig falla mig in att kalla tjejer horor men däremot andra snygga ord, som inte motsvarar ordet hora.
  • My opinion
    My opinion. Jo inlägg 2109 var jag in och läste men läste nog den fel eftersom det inte handlade om det jag trodde. Så jag ber så mycket om ursäkt att jag tog upp ONS ens en gång, har inte ens orkat om jag har börjat, men skriver du så , så antar jag att jag gjort det Hur fan orkar du lixom? Men lär ändå dementera att jag INTE skrev horor som hon påstog, så du kan gärna gå tillbaka och kika om jag nånstans nämnt "horor" så får vi det oxå ur världen när vi ändå håller på Skulle aldrig falla mig in att kalla tjejer horor men däremot andra snygga ord, som inte motsvarar ordet hora.
    Man gör en sökning. Ganska viktigt innan man anklagar andra. Lite konstigt att det tog dig ca 170 inlägg innan du tog upp tråden från inlägg 2109.

Hon har inte sagt att du skrivit horor hon syftade på ditt inlägg 2317 och skriver att det var det du menade (se era inlägg nedan, jag har narkerat den aktuella texten särskillt så du inte missar den)

Jag välkomnar dig återigen till min tråd. Du skulle kanske kunna ha nytta av en del tips där.

Smulan No1 skrev 2010-04-15 20:45:21 följande:
     Ja det är viktigt tycker jag, jag är inte nån som hoppar i säng med nån efter en kväll. Finns ett ord för det, och sån kvinna är jag inte..
    susannemalmö skrev 2010-04-16 19:24:43 följande:
    Nä, den enda som har pratat om ONS är du. Och det spelar väl mindre roll hurvida du har haft det eller inte, jag tror inte att någon bryr sig. Att du tycker att tjejer som har det är horor, för det var ju det du syftade på, säger rätt mycket om din vidriga syn på människor som inte gör precis som du. Jag hoppas du blir lite mer tolerant mot din omgivning en dag, om inte för din egen skull så iaf för dina barns.
  • Smulan No1
    susannemalmö skrev 2010-04-17 19:31:06 följande:
    Fast jag har inte skrivit att du kallat någon för hora, jag skrev att det var det du menade i inlägg 2317. Var det inte horor du menade så var det väl slampor eller något annat fult. Same, same.
    Nej jag kallar inte tjejer för horor.

Så de va inte same same same...
    Tagga ner lite nu, du har lite väl bråttom att anta du oxå ibland
    Himla massa barn
  • Smulan No1
    My opinion skrev 2010-04-17 21:30:20 följande:
    Man gör en sökning. Ganska viktigt innan man anklagar andra. Lite konstigt att det tog dig ca 170 inlägg innan du tog upp tråden från inlägg 2109. Hon har inte sagt att du skrivit horor hon syftade på ditt inlägg 2317 och skriver att det var det du menade (se era inlägg nedan, jag har narkerat den aktuella texten särskillt så du inte missar den) Jag välkomnar dig återigen till min tråd. Du skulle kanske kunna ha nytta av en del tips där. Smulan No1 skrev 2010-04-15 20:45:21 följande:
    Men alltså seriöst, är du ordpolisen här på fl?

Du behöver INTE jaga tag på allt jag skrivit och inte skrivit. Det kan hon göra själv om hon vill veta vad som stog eller inte.
    Okej?

Nej jag är inte intresserad av din tråd, okej?
    Himla massa barn
  • My opinion
    Smulan No1 skrev 2010-04-17 22:17:53 följande:
    Men alltså seriöst, är du ordpolisen här på fl? Du behöver INTE jaga tag på allt jag skrivit och inte skrivit. Det kan hon göra själv om hon vill veta vad som stog eller inte. Okej? Nej jag är inte intresserad av din tråd, okej?
    Nej jag är ingen ordpolis däremot så har jag lite svårt för folk som indignerat hoppar på folk utan att ha på fötterna och som inte verkar läsa det de reagerar på. Vill du föra en privat konversation med susannemalmö så kanske du inte ska välja att göra det i en tråd utan via mail. Dessutom var det ju du som skrev att du inte orkade gå igenom alla sidor för att hitta hennes inlägg och påvisa att hon drog igång det med ONS. Det visade sig att du hade fel. Om jag var du skulle jag se till att ha mer på fötterna nästa gång du tar till brösttonerna.
  • Smulan No1
    My opinion skrev 2010-04-17 22:33:43 följande:
    Nej jag är ingen ordpolis däremot så har jag lite svårt för folk som indignerat hoppar på folk utan att ha på fötterna och som inte verkar läsa det de reagerar på. Vill du föra en privat konversation med susannemalmö så kanske du inte ska välja att göra det i en tråd utan via mail. Dessutom var det ju du som skrev att du inte orkade gå igenom alla sidor för att hitta hennes inlägg och påvisa att hon drog igång det med ONS. Det visade sig att du hade fel. Om jag var du skulle jag se till att ha mer på fötterna nästa gång du tar till brösttonerna.
    Nej men förfölj någon annan, nu börjar det gå till överdrift!
    Himla massa barn
  • Smulan No1
    My opinion skrev 2010-04-17 22:33:43 följande:
    Och föra privat konversation, men vad har du med det att göra om jag skriver här eller mailar?
    Lägg ner nu!
    Himla massa barn
  • My opinion
    Smulan No1 skrev 2010-04-17 22:41:18 följande:
    Och föra privat konversation, men vad har du med det att göra om jag skriver här eller mailar? Lägg ner nu!
    Eftersom du inte tycker att jag får kommentera vilket ju är hela idén med ett forum. Skriver du här så får du vara beredd på att folk (och dit räknas jag) kommenterar det du skriver.
  • My opinion
    Smulan No1 skrev 2010-04-17 22:39:36 följande:
    Nej men förfölj någon annan, nu börjar det gå till överdrift!
    Nej jag förföljer ingen. Du skrev något som var fel och utgick från att ingen skulle orka koll. JAg synade din bluff, lev med det.
  • Smulan No1
    My opinion skrev 2010-04-17 22:54:16 följande:
    Eftersom du inte tycker att jag får kommentera vilket ju är hela idén med ett forum. Skriver du här så får du vara beredd på att folk (och dit räknas jag) kommenterar det du skriver.
    Håll dig då till tråden?

Vill jag hädanefter leta efter vad jag har skrivit så gör jag det själv, om jag orkar.
    Himla massa barn
  • MymlanMy
    Men lär ändå dementera att jag INTE skrev horor som hon påstog, så du kan gärna gå tillbaka och kika om jag nånstans nämnt "horor" så får vi det oxå ur världen när vi ändå håller på Skulle aldrig falla mig in att kalla tjejer horor men däremot andra snygga ord, som inte motsvarar ordet hora.
    Som "apjävel" till exempel?
  • Smulan No1
    MymlanMy skrev 2010-04-18 09:55:05 följande:
    Som "apjävel" till exempel?
    Ungefär i den stilen
    Himla massa barn
Svar på tråden "Det är ett övergrepp att tvinga en man att bli pappa"