• Bonanza

"Det är lugnt, jag är steriliserad"

Tänk dig följande scenario: Du är ute en kväll, träffar en snygg kille och ni går hem till någon av er. När ni ska börja ha sex så säger han att ni inte behöver använda kondom, för han har steriliserat sig. Du går inte på p-piller eller liknande och är i fertil ålder.

Har du sex med honom utan kondom?

(Alla ni torrbollar som inte skulle följa med någon hem sådär och inte heller kan greppa konceptet "hypotetisk fråga" behöver inte svara eller skriva)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Det är lugnt, jag är steriliserad"
  • Jaynie

Nej det skulle jag inte, det är ju som tidigare nämnts ingen garanti för att han inte bär på några könssjukdomar.

• Dorian Ertymexx
    NoMatter skrev 2010-02-22 00:03:20 följande:
    Äsch, jag är för gammal för det nu.
    Inte då!
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • UnderYtan

Kondomen är ju inte bara till för att skydda mot oönskade graviditeter utan även oönskade sjukdomar så jag hade inte haft sex med honom utan kondom.

?*¨*?.¸¸❤ 10 maj ❤¸¸.?*¨*?
  • allakantralla

Nej, om han sa att han var steriliserad skulle jag bli misstänksam. Om han däremot inte sa något alls om skydd, skulle jag förmodligen tänka "äh va fan" och strunta i det. Om jag var full och horny.

• Näbbmusen

Så vitt jag vet kan man inte streilisera sig mot sjukdommar!

Och sen lita på en främmandes ord.... nej!

• uniMog

Nej om jag inte var för berusad då skulle jag väl troligen inte bry mig förutom att tycka att det var konstigt att han tog upp det på det sättet.

Var jag nykter skulle jag gå därifrån och rysa över hur nära jag varit att ha sex med någon som tänkte så kortsiktigt.

I can Cum Lauder
  • supersemlan

I nyktert tillstånd säger jag nix pix, aldrig i livet! Men antagligen är det lite alkohol med i bilden och då tenderar ju omdömet att ge sig av. Tack o lov (?) lär det aldrig hända eftersom jag är monogam småbarnsförälder, kedjad vid hemmet... 

• Siphra

Jag skulle inte hamna i den situationen, men hypotetiskt då..

Jag skulle direkt lägga av med sexandet och börja diskutera med honom väldigt intresserat. Fråga honom om hans grunder för beslutet, när han gjorde det,var han gjorde det, hur det gick till. Kolla ärret, berömma honom för hans aktiva val, som gör att så många kvinnor slipper utsätta sig för hormoner. Fråga honom om hans erfarenheter av att orsakat aborter, hur många barn han har och vem som tar hand om dem. Om han har fått frysa in sperma ( ifall han medicinerat kan man få det) Rita ett vackert diplom med titeln "Manlig förebild" med miljötänkande som extra bonusberöm.
    Om han fortfarande vill ha sex med mig och jag med honom, ja då är det väl bara att skrubba honom med stålull för att få bort avlagringar, sprita av, ja Klorin ( outspätt) går nog bra också, och sen koka kuken 5 minuter och sen för att få bort ev kvalster frysa in den ett tag. Eller som vädret är nu, ställa ut honom en stund på balkongen.
    Alternativt ha kondom ändå, för att slippa blöta fläcken bl a.
  • allakantralla
    Siphra skrev 2010-02-22 13:56:58 följande:
    Jag skulle inte hamna i den situationen, men hypotetiskt då.. Jag skulle direkt lägga av med sexandet och börja diskutera med honom väldigt intresserat. Fråga honom om hans grunder för beslutet, när han gjorde det,var han gjorde det, hur det gick till. Kolla ärret, berömma honom för hans aktiva val, som gör att så många kvinnor slipper utsätta sig för hormoner. Fråga honom om hans erfarenheter av att orsakat aborter, hur många barn han har och vem som tar hand om dem. Om han har fått frysa in sperma ( ifall han medicinerat kan man få det) Rita ett vackert diplom med titeln "Manlig förebild" med miljötänkande som extra bonusberöm. Om han fortfarande vill ha sex med mig och jag med honom, ja då är det väl bara att skrubba honom med stålull för att få bort avlagringar, sprita av, ja Klorin ( outspätt) går nog bra också, och sen koka kuken 5 minuter och sen för att få bort ev kvalster frysa in den ett tag. Eller som vädret är nu, ställa ut honom en stund på balkongen. Alternativt ha kondom ändå, för att slippa blöta fläcken bl a.
    Ha ha ha ha ha!!
  • Lotlas

Nepp. Jag vill inte ha klamydia eller något ännu värre, tack! Så på med kondomen!

• contaqt

Jag har aldrig litat på något som sjukvården utfört tidigare, så det skulle jag inte göra i det här läget heller. På med kondomen!

Svar på tråden "Det är lugnt, jag är steriliserad"