• Anonym

    Arabkvinnor bättre än svenska???

    Jag är gift med en man ifrån ett arab land och ibland när vi har diskussioner/gräl med varandra så säger han alltid att arabiska fruar är mycket bättre än svenska. Varför????

  • Svar på tråden Arabkvinnor bättre än svenska???
  • gemig
    Gullvivor skrev 2022-08-12 22:18:14 följande:
    Burka och slöja är två helt olika plagg. 
    Det var däääääär som felet vaaaaar.. (= 
  • Gullvivor
    gemig skrev 2022-08-12 22:18:50 följande:
    Jahaaaa, var det plagget jag tog fel på?....

    .......
    Ja, det är väl viktigt att du skriver rätt när du hävdar saker om andra länder. Tycker jag iallafall.
  • gemig
    Gullvivor skrev 2022-08-12 22:22:20 följande:
    Ja, det är väl viktigt att du skriver rätt när du hävdar saker om andra länder. Tycker jag iallafall.
    Ser ärligt talat ingen som helst skillnad..
  • gemig
    Gullvivor skrev 2022-08-12 22:22:20 följande:
    Ja, det är väl viktigt att du skriver rätt när du hävdar saker om andra länder. Tycker jag iallafall.
    Inte lika viktigt för dig kanske, när du satt där o försökte hitta på att forced hijab rules inte finns.. 
  • Gullvivor
    gemig skrev 2022-08-12 22:34:05 följande:
    Inte lika viktigt för dig kanske, när du satt där o försökte hitta på att forced hijab rules inte finns.. 
    Hitta på? Alla vet att det är slöjtvång i Iran, där kvinnor ofta bara har en sjal på halva huvudet med en vanlig klädsel till - det är inte alls samma sak som en burka, vilket är heltäckande klädsel där inte ens ögonen syns. Om du inte ser skillnaden så kanske en synundersökning behövs.
  • gemig
    Gullvivor skrev 2022-08-12 22:39:17 följande:
    Hitta på? Alla vet att det är slöjtvång i Iran, där kvinnor ofta bara har en sjal på halva huvudet med en vanlig klädsel till - det är inte alls samma sak som en burka, vilket är heltäckande klädsel där inte ens ögonen syns. Om du inte ser skillnaden så kanske en synundersökning behövs.

    Lol, som en idiot tar du och double down..

    Jag skrev att så sa dom säkert också i Iran.. Innan dom tvingades ta på sig burka.. Och du tycker tydligen det vore mer korrekt om jag skrivit slöja...

    Poängen är fortfarande densamma.. Det tog 10 år så fick de alla bära burka..

    Och ärligt talat skiter jag i vad det heter.. Du ska ge fan i o försöka sätta slöja på min lillesyrra.. 

  • Gullvivor
    gemig skrev 2022-08-12 22:42:58 följande:

    Lol, som en idiot tar du och double down..

    Jag skrev att så sa dom säkert också i Iran.. Innan dom tvingades ta på sig burka.. Och du tycker tydligen det vore mer korrekt om jag skrivit slöja...

    Poängen är fortfarande densamma.. Det tog 10 år så fick de alla bära burka..

    Och ärligt talat skiter jag i vad det heter.. Du ska ge fan i o försöka sätta slöja på min lillesyrra.. 


    Ja, det hade varit mer korrekt att skriva slöja. 
    Det går inte att jämföra Iran och Sverige på det sättet, ingen kommer tvinga på din lillasyster en slöja.
  • gemig
    Gullvivor skrev 2022-08-12 22:57:45 följande:
    Ja, det hade varit mer korrekt att skriva slöja. 
    Det går inte att jämföra Iran och Sverige på det sättet, ingen kommer tvinga på din lillasyster en slöja.
    Jaha, började vi om från början igen för att du låtsas missa hela poängen? Så sa dom säkert inne i Iran med.. 
  • gemig
    Gullvivor skrev 2022-08-12 22:57:45 följande:
    Ja, det hade varit mer korrekt att skriva slöja. 
    Det går inte att jämföra Iran och Sverige på det sättet, ingen kommer tvinga på din lillasyster en slöja.
    Och idag har dom klädtvång där, och kvinnor tvingas bära burka hela dagarna.. Annars blir dom gripna eller slagna..
  • Gullvivor
    gemig skrev 2022-08-12 23:02:59 följande:
    Jaha, började vi om från början igen för att du låtsas missa hela poängen? Så sa dom säkert inne i Iran med.. 
    Din poäng är att Sverige kommer bli ett sharialand som Iran, där kvinnor tvingas bära slöja? Jag har inte missat den "poängen", tycker bara det är så otroligt dumt att tro på detta så jag tänker inte ens bemöta det. 
  • gemig
    Gullvivor skrev 2022-08-12 23:09:01 följande:
    Din poäng är att Sverige kommer bli ett sharialand som Iran, där kvinnor tvingas bära slöja? Jag har inte missat den "poängen", tycker bara det är så otroligt dumt att tro på detta så jag tänker inte ens bemöta det. 
    Det tänkte dom säkert att det var inuti Iran med.. Och varenda annat land, som råkat ut för precis samma.
  • Anonym (Anonymous)

    Om ni missat så är Sverige redan på väg eller rättare är ett icke svenskt land mer, sharialand är vi redan och om sisådär 10-30 år så har islam tagit över Sverige helt. Svenskar kunde öppna sina ögon istället för o kalla alla rasister för att vi hatar att andra människor från utlandet kommer hit och ska förändra vårt land och ställa massa krav. Islam håller p att etablera sig för fullt. Inte fan hade vi fått bygga kyrkor i ett muslimskt land! Så skaffa dig en svensk man. 

  • Anonym (Är nog något män säger när de är sura)

    Tror inte det behöver vara så att han tycker att de är bättre, utan det och liknande verkar vara ett argument män tar till när de är riktigt sura. Då blir det hemland, samhällsklass, ålder, religion där någon som är som honom i det avseendet hade agerat bättre än dig.

    När grannarna grälar, (hon skriker på honom mest egentligen) så har jag hört honom kläcka ur sig "Jag önskar jag blev bög så jag slapp vara kär i dig" Vilket nog för kallas för extremformen av det argumentet.

  • gemig
    Anonym skrev 2010-02-20 21:19:33 följande:
    Arabkvinnor bättre än svenska???

    Jag är gift med en man ifrån ett arab land och ibland när vi har diskussioner/gräl med varandra så säger han alltid att arabiska fruar är mycket bättre än svenska. Varför????


    Kallas psykisk misshandel, o det är vanligt att dom trycker ner sin partner hemma i deras arabländer.. 
Svar på tråden Arabkvinnor bättre än svenska???