Finns det några föräldralediga pappor i Skåne?
Vart finns ni? Jag går på föräldraledighet om en vecka... finns det fler där ute?
Vart finns ni? Jag går på föräldraledighet om en vecka... finns det fler där ute?
Hejsan,
Jag är relativt nybliven pappa, min son är 2 månader.
Känner ej så många i skåne då jag är ned flyttat precis ifrån jämtland.
Jag finns i malmö och i helsinborg, vart finns du?
mvh Rickard
Hade personligen själv gärna varit mer "Pappaledig" men frugan är arbetslös och vi väntar nu barn #2! =)
Brukar mestadels ta ut mina ledigheter till semestern o julen.
Tar ut ett par dagar i månaden nu fram tills den nye kommer! ;)
Dock kanske inte så mkt ledighet att skryta med. hehe
Jag är pappaledig nu med min 7 månaders tjej och kommer vara det ett par månader till. Finns utanför Landskrona.
Träffar gärna andra pappor med småttingar.
Hej hej
Är hemma med min 5 månader gamla tös och kommer att vara ledig fram till årsskiftet. Jag är relativt nyinflyttad till skåne och finns i Vellinge.
Man skulle kunna ses nån dag och hitta på något med bebisar, kanske fostavallen eller liknande? Vad sägs farsor?
Bästa stället tycker jag är pappadagarna på öppna förskolan i Familjens hus i Malmö (se http://www.malmo.se/Medborgare/Forskola--utbildning/Forskola/Forskolor/Sodra-Innerstaden/Familjens-Hus-oppna-forskola.html), varje fredag. Dit gick jag ofta med vår första dotter. Nu är jag hemma med min andra, bara tre månader, men det är inte lika lätt att ge sig iväg och så bor jag i Lund (dock flyttar vi snart tillbaka till Malmö). Andra bra ställen är Folkets park i Malmö, öppna förskolan på Norra Fäladen i Lund (Kulan) och Kulturen i Lund, tycker jag!
Hejsan
Jag söker också en grupp nyblivna pappor för att umgås och byta erfarenheter. Skulle vi inte kunna sätta ihop en så det är lättare för alla att hitta varandra?
Då gör jag det nu jag startar tråden Nyblivna pappor i Malmö så får vi se hur många som hittar ditt.
Sprid gärna informationen