• lillabebben

När kan man börja potträna?

Ja, som rubriken lyder, vid vilken ålder kan man börja potträna barnet? Min tjej är 14 månader och jag funderar på om det är dags att inhandla en potta. Förstår att det är för tidigt att göra henne blöjfri men potträning kan man väl börja med, eller? Hon älskar att gå utan blöja och när hon då kissar på golvet (händer ju lite då och då) stannar hon alltid upp innan och bresar lite och tittar nyfiket på vad som händer så det känns som att hon är medveten om att hon kissar och vad som ska hända sekunderna innan det kommer.

• Svar på tråden När kan man börja potträna?
  • Beckah82

TRÄNA är onödigt men erbjuda potta kan du göra redan från dagen hon föddes så ja, jag skulle snarare säga att det är hög tid om hon är 14 månader

www.ecsweden.se

Jag pottar min 5-månaders. Han gör ifrån sig i pottan flera gången om dagen.

♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥ beckahbitch.se
  • sockerslav

Vår dotter är 18 månader och har kissat på pottan en gång. Det kommer när det kommer.

Hon vet att hon kan kissa på den för ibland sätter hon sig på den med kläder på och gör kissljud med munnen. Tar man då av henne blöjan händer ingenting.
  • PetraMunchen

Jag gillar inte ordet "potträna" men att erbjuda alternativ har vi gjort sen vår lilla var mycket liten. Nu börjar vi fundera på att ta bort blöjan eftersom han ofta säger till men bara om han går utan blöja. Sen frågar vi ibland om han vill gå på pottan och då nickar han om han vill. Så kör igång du. Jag och vår lilla brukar "kissa ihop". Dvs jag går på toa och han på pottan. Då kommer det nästan automatiskt. Vår son är nu 17 månader.

Svar på tråden När kan man börja potträna?