Jag blir galen på henne!!!
Dottern på 17år som bor hos sin pappa i en annan stad ca 25mil bort har varit här i helgen och ska vara här tills på onsdag.
Eftersom vi inte ses så ofta så sa jag till henne i fredags när hon skulle träffa kompisar att hon skulle vara hemma vid 22:00 så vi kanske kunde hitta på något trevligt, tillexempel kolla på film, spela spel och äta något gott eller bara sitta och prata. Sa även att hon skulle svara i telefonen! Hon kom hem vid klockan halv 2 på natten och jag hade ringt som en tok till henne utan att få svar, skickat sms och hennes pappa hade även ringt.
Jag försökte då prata med henne om detta, gick inte alls. Frågade henne varför varpå hon säger att det var en kompis som "mådde dåligt" och var "jätteledsen" så hon ville prata med denne. Sa till henne att då hade kompisen kunnat följa med hem hit till oss, det hade varit helt okej. Men nä, det tänkte hon ju så klart inte på. Sa till henne att hon vet vad som gäller och vad som händer om hon inte sköter sig, fick då höra hur dum i huvudet jag var och värdelös och allt möjligt man kan tänka sig.
Igår fick hon inte gå ut. Blev ett jäkla ståhej kring det. Idag frågade hon igen om hon kunde få gå ut och träffa kompisar, sa då till henne att det är ok, så länge hon håller det hon lovar och hon lovade då dyrt och heligt att komma hem i tid och svara i telefonen. Hon skulle varit hemma 21:30, klockan är nu 23:00 och hon har inte kommit hem och svarar inte i telefonen, när man ringer så trycker hon av en.
Jag blir galen på henne!!! Orolig blir man också, det kan ha hänt vad som helst!!!! Hon förstår ju inte detta heller. Vet inte vad jag ska göra.... Ringa polis? Skicka ut sambon till att leta efter henne? Försöka få tag i hennes vänner? HEnnes vänners föräldrar??