kejsarsnitt-förbud?
Håller på att skriva en uppsatts. Finns det någon religion som förbjudet kejsarsnitt?
Har starkt för mig det. men vet inte vilken.
Håller på att skriva en uppsatts. Finns det någon religion som förbjudet kejsarsnitt?
Har starkt för mig det. men vet inte vilken.
Har ingen aning, men jag puffar lite.
Vet inte heller, kan inte komma på något iallafall... men förut var det ju förbjudet inom kristendomen att göra kejsarsnitt om jag är rätt påläst... Puffar och hoppas på svar!
Är det inte Jehovas som vägrar blodtransfusioner? Att säga nej till andra åtgärder såsom kejsarsnitt ligger kanske nära till hands då.
Vägrara kejsarsnitt har jag inte hört talas om, däremot att få blod.
Sen kan man väl inte vägra det heller i Sverige... jag menar sjukvårdarna ska ju i första hand se till att mor och barn överlever och måste man snitta så görs det väl oavsett vad man vill själv??
Jo, det där med blod vet jag om. Det skulle i och för sig vara något att skriva om det också. Jag läser på lite om kristedomen förr också.
Det finns en snedvriden form av kristendom i USA som heter Christian science, där man inte får ta emot läkarhjälp alls. De skickar inte ens sina barn på hälsokontroller för Gud ska fixa allt som eventuellt kan va fel på en. Rimligtvis borde de inte tillåta kejsarsnitt heller utan låter mor och barn dö hellre i väntan på att herren ska gripa in. Och gör han inte det var det såklart inte meningen att de skulle överleva.
Sångaren i Metallica, James Hetfields, föräldrar var anhängare av den religionen och han har pratat om hur jobbigt han tyckte det var, särskilt då hans föräldrar gick bort i cancer utan att ta emot någon form av vård.
Christian Science förbjuder inte läkarvård/medicinering.
Däremot kan det säkerligen finnas grupper inom CS som gör det.