• Emma TV4

Har du haft biverkningar av dina p-piller?

Hej!

TV4:s lokala nyheter kommer att uppmärksamma biverkningar av p-piller.

Har du haft probem med biverkningar?
    Tycker du att informationen om p-pillrens biverkningar är tillräcklig?
    Har du tvingats byta eller avbryta behandlingen av p-piller på grund av biverkningar?

Hör av dig till mig så snart som möjligt och berätta!

MVH,

Emma Jidemyr, TV4Nyheterna Stockholm

[email protected]

• Svar på tråden Har du haft biverkningar av dina p-piller?
  • MK84

Inte för att jag tänker vara med i nått tv, men svar Ja!

Det enda ja minns att folk pratade om innan var att man kunde gå upp i vikt om man åt p-piller.

Inte var de nån som sa att man kan få sköra slemhinnor å att sex ska vara en pina å att man skulle blöda pga att slemhinorna brister å sen behöva några dagar på sig att läka.

Dessvärre tog det flera år innan jag kopplade ihop dessa symptom med just p-pillrena. De lyckades jag googla mig fram till å slutade med mina piller genast. Å det blev bättre!

Så jag säger, aldrig mer p-piller!

• 3djegångengillt

Jag åt p-piller när jag var 16-17, under ett år alltså.

Jag kräktes en lång tid varje dag, samtidigt som jag gick upp i vikt.
    Dessutom mådde jag skit utav dom och blev nått sånär deprimerad.
    När jag slutade med dom försvann alla symptom.

Sen dess har jag vägrat p-piller.

• skorpionen80
    MK84 skrev 2010-02-22 11:50:39 följande:
    Inte för att jag tänker vara med i nått tv, men svar Ja! Det enda ja minns att folk pratade om innan var att man kunde gå upp i vikt om man åt p-piller. Inte var de nån som sa att man kan få sköra slemhinnor å att sex ska vara en pina å att man skulle blöda pga att slemhinorna brister å sen behöva några dagar på sig att läka. Dessvärre tog det flera år innan jag kopplade ihop dessa symptom med just p-pillrena. De lyckades jag googla mig fram till å slutade med mina piller genast. Å det blev bättre! Så jag säger, aldrig mer p-piller!
    Fick du inte bipacksedel till dina p-piller?
  • MammaM

Tänker inte vara med i Tv men vet tre personer som fått biverkningen att gå ner i vikt. För två personer var det inte så roligt då de redan var smala den tredje tyckte inte det var någon biverkning för hon ville gå ner i vikt. Själv fick jag också "biverkningen" viktminskning. Alla vi fyra har anv oss av Jasmine.

Svar på tråden Har du haft biverkningar av dina p-piller?