• Nina Eriksson

Intresserad av att delta i en studie ang. hur det är att vara förälder till adopterade barn?

Vill du delta i en studie angående på vilket sätt det är annorlunda att vara förälder till ett adopterat barn?

Jag är en psykologistudent vid Lunds Universitet, som under våren 2010 ska skriva min magisteruppsats. För min studie söker jag dig som är adoptivförälder till ett barn som är 10 år gammalt eller äldre som skulle vara intresserad av att med egna ord berätta om dina erfarenheter som adoptivförälder.

Syftet med studien är att öka kunskapen om den speciella situation som adoptivföräldrar och adoptivbarn befinner sig i och därmed skapa ännu bättre förutsättningar för att adoptioner ska lyckas i framtiden.

Det är en kvalitativ intervjustudie och intervjun beräknas ta cirka 30 min - 1 timme.
    Deltagandet är helt frivilligt och du kan avbryta när som helst utan att ange någon orsak. Resultatet av studien kommer att redovisas så att du inte kan identifieras.

Om du är intresserad av att delta eller har frågor om studien kan du kontakta mig via e-post (se nedan) eller via Familjeliv.se så återkommer jag till dig.

M.v.h.
    Nina Eriksson, magisterstudent, nstitutuinen för psykologi, Lunds Universitet

mail: nina.eriksson.081@student.lu.se
  • Svar på tråden Intresserad av att delta i en studie ang. hur det är att vara förälder till adopterade barn?
  • Mimab

Hej!
    Nu har vår dotter inte blivit tio år ännu, men jag skulle vara intresserad av att ta del av din uppsats när den är klar. Finns det någon möjlighet till det?

• bebis ja tack

Exakt! Har en liten dotter men är också hemskt nyfiken på resultatet. Du skulle väl kunna höra av dig igen här på adoptionsforumet när du är klar och kanske länka? Tror det är många som blir tacksamma! :)

Och lycka till, din forskning behövs!
  • Nina Eriksson

Hej!

Roligt att ni visar intresse för min studie! Jag delger er den gärna när jag är klar.

M.v.h
    Nina Eriksson

Svar på tråden Intresserad av att delta i en studie ang. hur det är att vara förälder till adopterade barn?