En kvinna mellan 40-45 får första barnet-du tycker:
Här finns inga andra omständigheter utan enda fakta är att kvinnan är mellan 40 och 45 och fått sitt första barn. Vad tycker du?
Här finns inga andra omständigheter utan enda fakta är att kvinnan är mellan 40 och 45 och fått sitt första barn. Vad tycker du?
så roligt.
Det är märkligt att denna icke-fråga ständigt tycks engagera.
Om ett äldre par avstår från att skaffa barn, betyder inte detta att barnet istället kommer att födas av ett yngre par. Det är alltså totalt ointressant (utifrån barnets synvinkel) om andra föräldrar är yngre, rikare, snyggare eller vad som. Barnet har inte dessa som alterntaiva föräldrar, utan antingen föds de av de föräldrar de har, eller så föds de inte allt.
Så den enda relevanta frågan är: är det så illa att ha äldre föräldrar (eller fattiga, lågutbildade, fotbollsintresserade eller något annat man anser vara negativt) att det vore att föredra att inte födas allt? För det är ju först då som föräldrarna har gjort något som går ut över barnet.
Alltså, tycker man synd om ett barn som har äldre föräldrar, är det samma sak som att tycka att det vore bättre om de inte fanns. Det är ju enda alternativet.
Tragiskt säger jag bara efter att ha läst ts. Egoistiskt.
Empatilöst.
Jag kan inte ens rösta, för jag tycker faktiskt att det är helt irrelevant hur gamla föräldrarna är. =/ Det är som att diskutera om det är bra att ett finskt par får barn, eller en rödhårig kvinna får barn.. man kan väl ha världens bästa 45-åriga mamma, men även världens sämsta? Alla 45-åringar är väl inte en homogen grupp?!
Jag vill också veta. Grymt nyfiken!
Hur fan hinner man bli en väletablerad universitetsutbildad 25 åring ?
Försökte vara ironisk.. ;)
Tänker så roligt men blir lite extra orolig för att allt ska gå bra. Gör det det. Med grav och förl så är det jätte roligt att hon hann med att få barn.
Den här frågan kommer upp igen och intoleransen visar sig som en stor varböld och jag är så trött på folk som tror att en människa är mer värd en än annan. Läs att en kvinna, en mamma skulle vara mer värd än en annan.
Själv skulle jag inte säga nej till en knodd om jag hade en ansvarsfull far till den lilla.
Jag blir snart femti.
Ålder är relativt; klarar man av att bli gravid, föda ett barn och ta hand om barnet är det ren och skär intolerans och diskriminering att säga att en