hinderbana skrev 2010-02-23 17:23:34 följande:
Hon elak och kränker människor i sin närhet och jag litar inte på henne för fem öre. Min sambo är alldeles för blåögd för att tycka att svärmor kan göra fel över huvudtaget eftersom hon bara fjäskar för honom, sen snackar hon skit om honom till mig när hon och jag är själva, det är hennes teknik liksom, kompis med den man har framför sig och hugg i ryggen på alla andra. Svärmor har hela den familjen virad runt lillfingret och hon spelar ett spel med alla, med sig själv i mitten. Hon har varit direkt elak mot mig. Det är inte en person som jag vill ha ofta i närheten av mina barn. Sen om det ska handla om blöjbyten eller inte det är ju nästa fråga.
Kanske ett drastiskt steg att gå men om din sambo inte vill lyssna när du berättar hur hans mamma är så spela in ditt och henne samtal (utan svärmors vetskap förståss) och låt sambon lyssna så kanske han ändrar sig lite och förstår dig lite mer.
Om du får lite förståelse från din sambo så kanske ni tre (du, din sambo och svärmor) kan sätta er ner tillsammans och prata om situationen och kanske komma fram till någon lösning så att ert barn kan ha en relation med sin farmor.