Att vara en bra mamma, sitter det i åldern?
Ja, frågan är ganska enkel. Vad tycker ni?
Ja, frågan är ganska enkel. Vad tycker ni?
nej jag tror det sitter i kroppen. Sunt förnuft. Ingen kan bli en perfekt förälder men alla kan bli en BRA förälder.
Folk tar ofta för givet att man ska vara si och så när man nått vissa åldrar, och jag och släktingen är ett bevis på att det lika gärna kan vara tvärtom. Jag tänker inte säga att jag är 100 % mogen än, för jag har en del kvar som många andra unga - men man kan samtidigt inte dra alla över en kam, och det är min poäng. Vissa är tillräckligt mogna för att bli "unga" eller "lite unga" föräldrar - medan andra inte är tillräckligt mogna för att bli föräldrar ens vid 40.
Folk tar ofta för givet att man ska vara si och så när man nått vissa åldrar, och jag och släktingen är ett bevis på att det lika gärna kan vara tvärtom. Jag tänker inte säga att jag är 100 % mogen än, för jag har en del kvar som många andra unga - men man kan samtidigt inte dra alla över en kam, och det är min poäng. Vissa är tillräckligt mogna för att bli "unga" eller "lite unga" föräldrar - medan andra inte är tillräckligt mogna för att bli föräldrar ens vid 40.
Lite roligt att läsa era diskussion
Jag känner mig verkligen inte som en ung mamma & har aldrig blivit sedd som en sådan av dom som känner mig, vad jag vet. Men jag verkar iaf klara många av kriterierna för att vara en bra mamma Hade absolut "festat klart" (så roligt är det inte), har inte druckit alkohol sedan 1 år innan mitt första barn kom. Ville inte dricka när vi försökte skaffa barn & sedan har det inte blivit av.. Vill absolut att barnen ska ha minst en nyckter person till hands. Röka, det har jag aldrig ens provat!
Var iaf 21 år när vårat första barn kom..
Jag tror inte att jag hade varit en bättre mamma vid 31 t.ex.. Jag hade längtat ihjäl mig efter att få leva familjeliv! Jag kan inte riktigt se vad jag skulle ha gjort av dom 10 åren utav mitt liv
Hade jag haft bättre ekonomi? -kanske.. Men våra barn har inte behövt sakna något så det har inte med vårat föräldraskap att göra..
Jag tror att det sitter i huvudet, och därmed, rent generellt, också i åldern.
Sen finns ju självklart undantag, men i det stora hela kan nog ett gott föräldraskap (min tolkning) till stor del ha med åldern att göra...
Ja, jag tror på att en del i hur man är som förälder sitter i åldern. Jag tror att både livserfarenhet och fysisk utveckling i hjärnan spelar en roll.
Klart det sitter i åldern, man har inte mognat färdigt i hjärnan förrens efter 22 års ålder.
Man är inte förmögen att ta de riktigt bra besluten före det, och tacka fan för att man tar pissia beslut om man väljer att skaffa barn innan man ens har gått ut skolan!
Klart det gör! (ironi)
Det sitter till en viss del i åldern ja.