• Anonym (Blomman)

Förhållandet dog när han svarade på min fråga

Hej!
    Är tillsammans med min sambo sedan 7 år tillbaka,förlovade sedan 3 år.

har en dotter på 7 månader.

Nu är det såhär att jag har sen ca. 6 månader tillbaka funderat på om min sambo ligger och tänker på andra snygga kvinnor under tiden vi har samlag.

Ibland eller rättare sagt ofta,känns det som han svalnar av under samlaget.

Blev trött på att undra så nu ftågade jag honom rakt ut en kväll.

Han svarade såhär: Ja,ibland när det känns trögt och svårt att komma,så tänker jag på någon snygg kändis i en sexscen..

och när jag inte vill komma för fort tänker jag på något fult.

och helt ärligt,mina känslor gjorde en total kullerbytta och hittade nog inte riktigt tillbaka igen...

vad ska jag göra? Nu har jag svårt att slappna av,mitt under samlaget kommer det upp till ytan och tankar kommer om han ligger och tänker på någon annan kvinna nu..

Tänder han inte på mig längre bara för att jag är lite tjockare efter förlossningen?

Men det är ju snart 8 månader sen..vad har hänt? vad kommer hända?

Kan inte ha sex med honom längre..

SNÄLLA HJÄLP MIG !!

Tack på förhand

• Svar på tråden Förhållandet dog när han svarade på min fråga
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Jag tror att du förstorar upp det här lite. Ni har nyligen fått barn och då förändras relationen mycket och som kvinna tar det tid att bli sig själv igen, inte minst kroppsligt. Kanske tvivlar du på om du är attraktiv och det gör inte saken bättre.
    Jag tror att du och din sambo behöver stärka upp er relation på olika sätt. Vara öppna och förtroliga mot varandra, hjälpas åt med allt, prata om vad förändringen att få barn har inneburit, visa varandra ömhet och närhet i vardagen. Din sambo behöver också förstå att du reagerat negativt på hans svar och vad du tänker om det. Jag tror att det här kan vara ett övergående problem för er. Försök att tänka positiva tankar om dig själv och om era möjligheter  och prata mera med varandra!
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Förhållandet dog när han svarade på min fråga