Han tar det så personligt
Om jag och min man har bråkat behöver jag sen tid på mej för att "läka" och det talar jag om för honom. Men så fort det börjar kännas bra mellan oss igen vill han ha sex. Oftast är jag inte redo lika fort som han och när han då bli nobbad/avvisad tar han det så personligt. Hur får jag honom att förstå att JAG behöver tid och att det inte har med honom att göra. Tror att han förväntar sig för mycket för fort och så blir han så förfärligt besviken då det inte blir som han tror. Jag vill hitta närheten FÖRST men känner jag förväntningarna från honom på sex så vill jag inte alls. Och kan inte bara ställa upp för hans skull. Har förklarat så många gånger men det verkar som att han glömmer hur det är för mej. Han blir sur, vänder sig om och pratar inte.
En annan sak är att han ofta går runt och antar/tror saker, tex att jag är sur. Jag tycker att jag är tydlig och bra på att kommunicera men blir så trött på att höra "du har ju gått och varit sur på mej hela dagen" när jag innan talat om för honom att jag tex är bekymrad för något på jobbet tex. Hur får jag honom att fråga mej istället för att sätta etiketter på mej som ofta är felaktiga?
Det känns som att det bara är jag som kämpar, vill att han oxå ska bidra till att det blir bättre.