• Kevin och Freja

Potträning?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som har några bra tips på potträning...
    Min son är tre år och VÄGRAR ens sitta på pottan... Har försökt med alla tänkbara metoder jag kan komma på men inget hjälper...

Han ska ha sin blöja säger han så jag känner mig ganska hjälplös så är det någon som kan hjälpa mig så vore jag evigt tacksam :)

Eller är det bäst att bara låta det komma naturligt??? Låta det komma när det kommer...?

• Svar på tråden Potträning?
  • zera

Jag har inga bra tips tyvärr men kan säga att du inte är ensam iaf =) Våran son blir 3 i maj och visar inga tendenser till varken potta eller toalett... vi har testat det mesta men han vill absolut inte kissa eller bajsa någon annanstans än i blöjan... vi har släppt det helt nu och testar någon gång i bland för till slut så kommer det ju komma.... jag har ju svårt att tro att han kommer ha blöja nör han är 15 :P

• Kevin och Freja

Va skönt att höra att det finns fler :)
    Nej förhoppningsvis är han blöjfri innan han är 15! :)

Vi försöker också då och då men det går verkligen inte!
    Har förhoppningar på sommaren då det kanske går lättare när man kan vara ute och så...
    Är väl bara att vänta tills han själv känner att det är otrevligt med blöja!

• Zider

jag har en pojke på 2 1/2 år, jag lät pottan så framme 1-2 veckor så han fick "leka" med den (oanvänd då) :P
    och nu får han "cars" stickers för varje gång han går på pottan 1 för kiss och 2 för bajs, det har funkat här (han får själv välja vilken han vill ha och klistrar in det i hans pottbok).. kanske inte alltid hinner, men det värsta som händer är attt man får torka upp lite kiss, så han går mest utan blöja...
    Lycka till!!

• Dixie

kanske ni kan åka iväg och köpa lite "häftiga" kalsonger, men blixten mcqueen eller liknande - kaske det fungerar ( i alla fall att de vill sluta med blöja!)

• Kevin och Freja

Tack för tipsen :)
    Vi har vart iväg och köpt massa fina kalsonger som han gladeligen har på sig så nu är det inga problem att vara utan blöja!
    Idag har han varit så duktig så han har gått utan blöja hela dagen och både kissat och bajsat på pottan :D Vi är så stolta över att han är så duktig!

Han hjälper även gärna till att skölja ur pottan efter sig och torka sig i baken :)
    Känns så skönt att de äntligen börjar vända :D

Svar på tråden Potträning?