Vi hade namngivning för våran dotter, eftersom ingen av oss är någon talare hade vi en "officiant?" som höll i ceremonin. Det var första gången för henne, då hon annars bara håller i borgliga vigslar ( och vi gifte oss efter namngivningen men det är en annan historia.)
Vi föräldrar stod framme med lillan under den lilla ceremonin medan officianten talade. Jag hade skrivit mestadels vad hon skulle säga och så la Officianten till lite själv. Hon berättade vad namnet betydde och varför vi valt det. Sen berättade hon vad namngivning innebar och varför vi valt det istället för dop. Sen läste min mamma ( flickans mormor alltså) upp en dikt ( som jag valt, Siv Andersson har många bra). Hade vi haft nån i familjen som kunnat sjunga hade det varit toppen, men vi hade inte det. Vi såg även en film som vi gjort om våran dotter, från graviditeten, tankar, funderingar, förlossningen och lite så. En film som fick alla att gråta!
Vi valde ut två faddrar till våran flicka och sen läste officianten upp en dikt. Efter ceremonin fikade vi och då hade vi lagt ut en bok som alla kunde skriva i, en hälsning. Den boken har jag lagt i en "tidsbox", ett paket som våran flicka ska få när hon fyller 18 år! I tidsboxen är det också ilagt lite annat smått och gott, som lite kort, en grav.tidning, dagens tidning från när hon föddes, ett Snö Of Sweden Halsband, Filmen om henne som vi såg, ett brev från oss föräldrar och lite annat.
På inbjudningskorten hade vi skrivit en kort förklaring vad namngivning var ( det är ju inte alla som vet, typ mormor och farmor?) och presenter, ja tack! :)
Hoppas det kommer gå bra!! Lycka till!