ska på dop men vad ger man ?
Ska på dop till 2 st underbara killar
den stora är 1 år och den andra kommer vara ca 3 månader..
Men vad ska man hitta på dom allt till pojkarna..
Blir ju helt förvirrad i denna djungeln..
Ska på dop till 2 st underbara killar
den stora är 1 år och den andra kommer vara ca 3 månader..
Men vad ska man hitta på dom allt till pojkarna..
Blir ju helt förvirrad i denna djungeln..
kanske nå möbler till barnrummet? en liten stol, bord el griffeltavla? sån där mätsticka man sätter på väggen?
SIA har jättefina möbler!
ett fint fotoalbum som familjen själva kan fylla med bilder?
sångboken var inte så dum ide kanske e bra till bägge pojkarna dom e kusiner :)
En doptavla från www.studionele.se . Vi har köpt där två gånger och de är verkligen hur fina som helst...
Kul med alla fina tips som delas. Familjeliv är verkligen en jättebra sida för allt möjligt!
Själv är jag inte jätteförtjust i tenn prylar men när jag letade runt hittade några fina på www.sobling.se som jag måste passa på att tipsa om: dessa höll ett lite mer modernt stuk och väckte därför mitt intresse.
Jag skall på dop i mitten maj, en liten kille skall döpas och till honom tänker jag köpa den söta roboten i tenn. Innan jag bestämde mig hade jag även funderingar på en flagga, något att duka fram på bordet varje födelsedag.
Skippa allt som innehåller tenn! Vi har kvar två papperspåsar med ouppackade tennsaker från sonens dop, till lilldamens dop var vi tydliga med att tennsaker inte behövdes utan hellre vanliga presenter!
Saker vi fick dom vi uppskattade:
Sångpåse
Halsband
Portvin som ska lagras i många år, gärna 20+
Presentkort för porträttgotografering
M.m
Som nån annan skrev, skippa tenn och typiska dopsaker som sparbössor m.m. Väldigt tråkigt, tycker jag. Till de pojkar som jag har gått på dop för, har jag gett mini-kånken, lampa i form av ett flygplan och manschettknappar. (Olika dop alltså, inte allt till samma barn).
Det jag uppskattade mest när vi döpte vår dotter var ett ihopplockat bokpaket med barnböcker som vunnit olika priser, typ årets barnbok. Både för mindre och större barn. Kolla adlibris för tips.
Jag har köpt en gåbil till min systerson i doppresent :)
kiddoz.se/list_varugrupp.asp%E5bilar&varugrupp=308&lang=sv
www.bestkids.se/doppresenter-c-427-1.aspx