• BabyJay

Syltfisktråd nummer femtioelva

Ännu en tråd till oss!!

• Svar på tråden Syltfisktråd nummer femtioelva
  • Skrutt 83

Fi: Så himla fin han är lilla Oscar. Hur går det med allt? Hur mår ni? Hur tycker O det är att ha blivit storasyster?

Thulan: Stort grattis till lillebror! Skönt att allt går så bra!

Här går tiden supersnabbt och jättelångsamt på samma gång =) Är idag i v. 36+5 och börjar verkligen räkna ner. Om liten kommer samma dag som storebror är det bara 2 veckor kvar till värkstart på fredag :)

Slänger in en liten bild på magen från i fredags när jag gick in i v.37 (36+0), någon som vill ge sig på en gissning på om det är en liten tjej eller kille som gömmer sig därinne:

Kram till er alla!

Melvin 2009-01-02 & Liten i magen BF 2012-09-06
  • Yoyna

Fin du är Skrutt! Men det visste jag ju redan

Idag ska vi till Ikea å köpa skrivbord, A har börjat ettan!!!! Hur är det möjligt?!? Så nu känner jag att det måste bli lite ordning på föräldraskapet

• FiL81

Thulan: vad roligt med ett inlägg! Kanske dags att skaka liv i den här tråden igen? Tänk, mitt sista inlägg handlade om lillebror Oscar som precis hade kommit till världen och med detta inlägg kan jag glatt skriva att vi nu väntar en trea! Är i vecka 11 så än så länge är det tidigt in i graviditeten. Hur är det med alla? (Har ju dock redan lite koll på några av er via andra sociala medier) Tänk vilken nostalgi jag känner med er syltfiskar - det var ju med er här på FL som jag planerade första barnet - en Olivia som nu är fyra år och precis har lärt sig att cykla!

***Olivia 091113***Oscar 120719***
  • enlitenbitkaka

Hej på er! Här hemma lever vi bebislivet igen, i lördags föddes lilla Stella 9 dagar efter hon var beräknad! Signe har hunnit bli 2 och är en extremt viljestark härlig tjej som ger många skratt och grå hår. Vi har även hunnit med att flytta till Karlstad i september förra året! Vad roligt med en trea, Fi! Många rum att fylla i nya huset? :)

Signe 26/3-12, Stella 14/2-14 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥
  • FiL81

enlitenbitkaka: så underbart att få leva bebislivet igen! Visst är det inte lätt alla gånger, men tiden går ju så fort så passa på att njuta nu! Hur tar Signe det?

Och jo, med en trea kan vi fylla ut vårt nya hus. I höstas flyttade vi äntligen in i vårt nybyggda hus på 202 kvm och nu är vi mittuppe med att färdigställa trädgården. Toklängtar efter en gräsmatta!

• Skrutt 83

Hej tjejer!!

Åhh vad kul med lite liv i denna tråd, det är ni som är Familjeliv för mig. Jag har knappt varit inne här alls senaste åren, har inte varit samma sak utan denna tråden. Tänk hur många timmar vi satt per kväll och skrev, kommer ihåg att man kunde ha 10 tal sidor att läsa ikapp när man inte varit inne en dag. =) 

FiL81: Åhh en trea, vad roligt!!! Stort grattis!! jag är supersugen på en trea också om ett par år. Har ni berättat för barnen? 

enlitenbitkaka: Så himla härligt med bebisgos! Hon är så fin er lilla Stella :)

Här hemma är det full fart, Melvin som har hunnit bli 5 år, helt galet! Stora killen som är världens bästa storebror. Lillasyster Meya är redan 1,5år och världens största busfrö. Som sagt hoppas jag på en trea när Meya är 3-4 men A känner sig ganska nöjd. Vi har väl sagt att vi får se vad som händer i framtiden

Kram till er goa tjejer

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Thulan

Hej tjejer! Har ju helt missat att ni har svarat här inne. Kul!

enlitenbitkaka: Grattis till Stella! :) Bloggar du fortfarande? Har letat efter din blogg många gånger men hittar den inte.

Fi: Grattis till trean i magen, när är den beräknad? :)

Vi väntar också vår tredje, är i v26 med BF 20 augusti. Irmelin fyllde 5 förra veckan och Edgar fyller 2 nästa vecka. Livet rullar på, är fortfarande hemma med barnen även fast de går sina 15 timmar i veckan på dagis. Köpte hus förra våren så mycket tid går åt till renoveringen även fast det stått stilla nu ett tag eftersom jag typ har sovit dygnet runt sen i julas. Men nu är vi igång igen, Edgar måste få klart sitt rum för han sover fortfarande i vårt sovrum.

Vore så kul med lite drag här i tråden igen ! :)

• FiL81

Thulan: tack! Minuterande är beräknad 3 nov, men eftersom de blev snitt med de andra två, blir det också så med detta barn och då antagligen i slutet på oktober. Thulan: Vad kul att ni också väntar en trea! Hur gör ni med vagn? Jag tänker att vi behöver ha en syskonvagn då det blir drygt 2 år mellan tvåan och trean. Vi har en babytravel syskonvagn sedan sist, men den är så klumpig! Dessutom behöver vi en ny singelvagn då vår gamla Brio Go inte fixar ett till barn. Funderar på att byta ut babytraveln mot en donkey. Enlitenbitkaka: ni har ju en donkey - vad tycker ni om den?

• FiL81

Skutt: ja vi har berättat för barnen, Olivia blev jätteglad och hoppas såklart på en lillasyster medan Oscar nog inte har fattat vad det betyder att mamma har en bebis i magen

• Yoyna

Nämen hej!!!

Gud va roligt att läsa lite uppdateringar om er och era familjer!! Stort grattis till alla nya barn!!!

• FiL81

Yoyna: kul att höra från dig! Hur står allt till hemma hos er?

• Yoyna

Hej Fi!!
    Det är bra med mig tack, barnen är stora. M är fem år och A snart nio!!! Fattar inte vart tiden tog vägen!
    Jag och barnens pappa har separerat, det var en långsam och relativt odramatisk process. Jag jobbar på en barnmorskemottagning nu, älskar mitt jobb!!!

Svar på tråden Syltfisktråd nummer femtioelva