• Nattastrand

Så torr i halsen på natten!!

Hej jag är otroligt torr i munnen, känns som en öken{#lang_emotions_undecided}. En gång satt jag på bussen och kände hur torr jag var och till slut fick jag en känsla av att det började klia i munnen, fick en låååång hostattack.

Tyvärr så vaknar jag av att jag är jättetorr i munnen på natten och måste gå upp för att dricka vatten. Men det hjälper bara ett par minuter och sen börjar det igen.

Har provat: Dricka massa vatten, Halstabletter, Salivstimulerande sugtabletter och munspray. Men inget hjälper!!??

Vatten funkar bäst men håller inte längden. Blir även väldigt kissnödig av allt drickande. Vilket gör att jag vaknar av det också.

Nånsom har några tips till lilla mig och magen och halsen??
    Och har/haft samma besvär??

• Svar på tråden Så torr i halsen på natten!!
  • Fiyali

Novalucol och näsdroppar! En puff i varje näsa för att fukta upp gångarna, lite vatten och sen tugg tugg på dessa mintsaker som hindrar mag syra från att tränga upp och irritera vilket i början leder till torrhet och sedan till rejält svid! Värt att prova om det är det ju :)
    Men svullnar ju dessutom upp, så om du är astmatiker kan du ju prova att ta pulmikort eller något annat "långtidsvärkande-förebyggande" och se om det hjälper :)

• Cillisen

Sådär hade jag också det för ett tag sedan under kanske en månads tid. Jag va uppe och drack 2-3ggr varje natt. Jag härdade bara ut och nu e de bättre.

• Lallalo

Jag har samma problem. Har vatten, tuggummi och vindruvor vid sängen....

• nilsson09

Om du har en sodastream hemma, så gör bubbelvetten med väldigt mycket kolsyra i. Jag var också jätte torr i halsen, men kolsyratvatten hjälper. de går nog bra med de man köper i affären. De va min BM som rekomenderade de, och de fungera faktist. Någon klunk precis innan du lägger dig.

Även att jag inte dricker så mycket vatten på kvällen, så går jag upp mellan 4-5 gånger om natten, och de är så jobbigt att behöva stiga upp ur den varma sängen :(
    något tips till mig !?

• Fiyali
    nilsson09 skrev 2010-02-24 22:18:04 följande:
    Om du har en sodastream hemma, så gör bubbelvetten med väldigt mycket kolsyra i. Jag var också jätte torr i halsen, men kolsyratvatten hjälper. de går nog bra med de man köper i affären. De va min BM som rekomenderade de, och de fungera faktist. Någon klunk precis innan du lägger dig. Även att jag inte dricker så mycket vatten på kvällen, så går jag upp mellan 4-5 gånger om natten, och de är så jobbigt att behöva stiga upp ur den varma sängen :( något tips till mig !?
    Ta reda på vilken sida din urinblåsa sitter, alltså när barnet puffar på den känns det mest till höger eller vänster och så sov på den andra så det inte blir onödigt tryck på den :)
  • Spexig

Hade oxå så i flera veckor kring jul, men det gick faktiskt över, nu räcker det med en liten klunk för att fukta munnen efter att jag varit uppe o kissat på natten. Hoppas det går över för er oxå.

Tror oxå att det torra kalla värdet hjälper till. Kanske kan det hjälpa att försöka fukta luften i sorummet?

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Så torr i halsen på natten!!