Hur gamla var era babysar första gången ni flög hem?
Som sagt, hur gamla var era babysar då ni flög hem till Sverige med dem första gången?
Som sagt, hur gamla var era babysar då ni flög hem till Sverige med dem första gången?
min lille bror var runt tre veckor, då flög de från kenya...
puff puff
Vi flog Sydney- Kopenhamn nar var dotter var strax under 3 manader och sen tillbaka nar hon var fyra och en halv manader. Gick hur bra som helst.
Ok, tack. Funderar pa att aka hem over pask da sonen ar 8 veckor men nojar lite over vinterkraksjuke virus etc. Lite homesick...
Min var 3.5 manad och det var i jan/feb - blev inte sjuka i alla fall
2 månader med vår förste, då flög vi inte "hem" utan till Turkiet där vi bor.
Flög hem själv med dottern när hon var ca 8 veckor. En flygning på lite drygt två timmar utan byte. Var inga problem hon sov som en stock hela resan. Jag däremot var ganska nervös :)
Hon var 8 veckor och flyger Skottland-Sverige tar knappt 2h. Nu var det i oktober så det var väl lite innan vinterkräksjukeperioden riktigt kommit igång. Handsprit, vitpeppar och amning
Vitpeppar?
Att svälja typ tio hela vitpepparkorn om dagen ska skydda mot vinterkräksjuka sägs det. Jag menar då till vuxna, inte bebisar
Jaha! Ar inte sa orolig for egen del aven om jag inte direkt har lust att bli sjuk.
Flög hem från Asien till Sverige med 6 månaders tjej och son på knappt 4 år... ensam... det gick bra men inget jag gör om jag slipper, byte i Frankfurt och förlorad vagn... åkte sedan ensam igen 5 månader senare, samma resa men via Helsingfors... tjejen fick utbrott av magsjuka på planet och jag själv var dålig. Sonen hade varit sjuk en vecka tidigare men vi trodde att vi hade klarat oss. Immodium till mig för att klara av resan (inte att rekommendera om man kan undvika, var sjuk LÄNGE eftersom viruset inte kom ut som det skulle) och många ombyten till både tjejen och mig. Var livrädd för att bli stoppad i Helsingfors och inte få flyga vidare... undrar hur många andra stackars resenärer som blev smittade.... men vad gör man när det bryter ut under resan?!?
Mina råd till den som flyger med små barn... många ombyten både till sig själv och barnet!
Vi flog till Sverige forsta gangen nar var dotter var 4 manader, men korde bil och akte farja Harwich-Esbjerg nar hon var 6 veckor och tog samma vag tillbaka till UK nar hon var 3 manader. Jag ville undvika flygplan innan forsta vaccinationen.