Förskola trots mammaledig?
Hej,
Jag har en son som är 2,5 år som skall bli storebror i Juli.
Han började gå på förskolan när han var 13 månader och slutade när han var 20 månader (då jag valde att ta ut föräldrarledighet med honom p.g.a flytt till annan ort)
Jag uppfattar det som att han trivdes helt okej på förskolan och personalen var snälla m.m
Nu är jag mammaledig med honom tills dagarna går ut dvs slutet på Juni men då kommer jag bara förlänga mammaledigheten med bebisen som kommer då.
Många frågar om jag skall ha han på förskola 15 timmar då? Jag har alltid sett det som en självklarhet att han skall vara hemma med mig när jag är hemma, men då poänterar folk ofta att han behöver leka med andra barn och att det inte skulle vara nyttigt för honom att vara hemma med mig och bebisen varje dag på dagarna.
Nu undrar jag, kommer han ta skada utav det om jag har han hemma?
Jag ser det nämligen som en onödighet att han skall gå på dagis när jag går hemma med bebis.
Jag tycker nästan att det är jobbigare att krångla på mornarna för de få timmar han är på dagis ändå..
Men vad är era erfarenheter? Vad hade ni rekommenderat mig att göra? Tänker jag rätt eller tänker jag helt fel?
MVH // Ina