• Skogsflickan

Blöjor?Vilka?

hej alla kunniga! Eftersom jag väntar mitt första barn om tre veckor så tänkte jag handla det sisa imorgon, blöjor...Men vet ju inte vilka man ska välja och vilka som är bäst.

Finns enligt mig hundra olika så man nästan blir yr av alla sorter/märken m.m..

Så skulle ni kunna hjälpa mig med vilka NI tyckte var bäst?

Tack

• Svar på tråden Blöjor?Vilka?
  • LisaLo

Pampers är mjuka och goa. Särskilt för en liten nyfödd... Lite dyra kanske, men går du med i Pampers klubben får du alltid rabattkuponger....

• Skogsflickan
    LisaLo skrev 2010-02-25 22:02:30 följande:
    Pampers är mjuka och goa. Särskilt för en liten nyfödd... Lite dyra kanske, men går du med i Pampers klubben får du alltid rabattkuponger....
    tack för svaret! priset spelar ingen roll bara det är bra=)
  • Pearl

Jag har alltid andvänt Liberos blöjor till mina båda. Tycker de sitter bra på.

• Jennypenny83

Jag hade köpt pampers newborn, sen fick jag provpaket från Libero också. En gång när det började sina köpte jag ett billigare alternativ (Huggies) som var så stela och pappersaktiga. Jag har fastnat för Libero, då det är den blöjan som läckt igenom minst gånger. Men det är bara att prova sig fram, det är olika för alla....

• Ekens

Jag växlade mellan Libero o Pampers i början, visste inte vilken som var bäst, men sen tycker nu att Pampers är bäst eftesom den är mjukare och skönare. Men smaken är ju olika, så testa dig fram!

• norgesessan

Köp en av varje...(Pampers och Libero).

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Nocia

Bara att testa vilken blöja som sitter bäst på ditt barn. Om den läcker kan det bero på att du satt den för löst, den är för stor eller för liten. Vi föredrar Libero. Från ca 12 kg körde vi på Liedls blöjor som var kanonbra. 

På vissa BB (eller alla?) får man lite gratisgrejer, typ rabattkuponger, blöjor och sånt. Har du tur kanske du får både Pampers och Libero och då behöver du ju inte köpa hem innan. Kolla upp det!
  • Skrutten74

Vi har också använt både Libero och Pampers. Pampers är bäst på natten och Liberos Up&Go på dagen, nu när hon är större. Men tidigare gillade jag nog Huggies bäst på dagen, men alltid Pampers "vanliga" på natten.

När de var nyfödda blandade vi beroende på vilka man hade kuponger på just då. Har dock aldrig vågat prova tex ICAs eller Liedls. Om de inte är bra och man bara använder några stycken blir de ju superdyra!

Gå med i både Pampers och Libero-klubben. Om jag inte mins fel får du ett startpaket av någon, kanske båda, av dem.

Om du har Babyproffsen i närheten kan du hämta ut ett startpaket hos dem också som bla innehåller en blöjhink och ett litet paket blöjor. Minns inte vilka.

• Skogsflickan

kanske tokig men nu har jag köpt ett paket Libero, ett pampers och ett pkt huggies...

Jag kommer föda på karolinska i solna..Får man startpaket där? Ngn som vet?

• Maia

Jag använde pampers och libero i början och tyckte väl att de var varken bä eller bu.

Sen han blev ett så vågade jag mig på att chansa lite och köpte ett paket av euroshoppers märke och tycker de är jättebra, håller även på natten. Sparar många kronor där. Har även provat ICAs eget märke och de var helt ok också.
Svar på tråden Blöjor?Vilka?