• Paulina Paulina

Finns det någon som tycker det känns helt ok att ha barn bara varannan vecka!?

Jag har svårt att finna mig tillrätta med varannan-veckas-livet... Har kämpat för att få barn - och dessutom förlorat ett barn. Min dröm var en stor familj. Nu sitter jag här med en dotter som jag bara får vara tillsammans med varannan vecka. Väldigt långt från min dröm... Och som sagt, svårt att acceptera. Hon är ju dessutom den jag älskar mest i hela världen och det är klart jag vill vara tillsammans med henne så mycket det bara går.

Nu funderar jag lite... hur ok kan det kännas att ha sitt/sina älskade barn hos sig bara halva tiden? Vad säger ni andra, med andra bakgrunder - eller liknande?

Om/när det känns svårt - hur gör ni för att komma vidare till nån sorts ok-känsla ändå?

• Svar på tråden Finns det någon som tycker det känns helt ok att ha barn bara varannan vecka!?
  • Fiyali

För att inse att det är okej, så får man tänka på sitt barn, den person du älskar mest i världen har turen att bli älskad precis lika mycket av två, och vid vv boende får den lika mycket kärlek av båda :)

...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • Marleen

jag förstår dej absolut. jag har två barn med en man och han har de inte alls inte ens vvhelg så jag vet inte alls hur de känns att vara utan dom... nu väntar jag trean med en annan man.... och mina andra barn ser honom som sin pappa så de lever ju inte utan en pappabild...

jag hade haft jätte svårt att finna mig till rätta med vv....

har där emot två tjejkompisar som har VV och de tycker att detta e toppe... visst de hade jhellre haft barnen alltid men de tycker de e helt ok.... makar om sig till partybrudar på lösdag då¨de inte har barnen o gfixar allt praktiskt i vardagen när de e barnfia vardagarna kommer ;).... men alla e vi olika... tror de handlar mycket om att man vet om att barnen har de bra också, att man vet att de har de bra när de e hos den andra föräldern...

• Paulina Paulina
    Fiyali skrev 2010-02-27 15:43:44 följande:
    För att inse att det är okej, så får man tänka på sitt barn, den person du älskar mest i världen har turen att bli älskad precis lika mycket av två, och vid vv boende får den lika mycket kärlek av båda :)
    Fint! Ska försöka tänka så......... Kan nog hjälpa något litet i alla fall. ;)
Svar på tråden Finns det någon som tycker det känns helt ok att ha barn bara varannan vecka!?