Jag kommer inte ihåg när exakt jag fick medicin.. jag fick antidepressiva när min son (första o enda barnet hittills) var några månader, sen fick jag en massa mer, stämningsstabiliserande o neuroleptika, plus sömntabletter o lugnande.. Jag mådde extremt dåligt, men jag var hemma ensam varje dag med min son och det funkade, trots en massa som var emot oss.. Men du kanske skulle gå i terapi också och inte bara medicinera? Har du någon som kan hjälpa dig? Tiden efter förlossningen är ju svår även utan depression, ångest och psykofarmaka. Men biverkningarna försvinner för det mesta så det tycker jag inte du ska oroa dig för. Däremot kan du behöva hjälp om depressionen och ångesten inte blir bättre.. bara att kunna få en natts sömn hjälper mycket! Och se till att träffa andra, att ni inte isolerar er, t ex kanske du kan gå i någon mammagrupp på BVC, eller öppna förskolan? Jag tror i alla fall att depression och ångest är mycket svårare att hantera än biverkningar av medicinen, och det påverkar ju barnet också, så se till att du får ordentligt med hjälp, både från familj/vänner och psykvården. Du får gärna skriva till mig om du behöver stöd!