• Irma1

Hur tjock slemhinna har ni haft vid stimulerade försök??

Undrar lite om hur tjock eran slemhinna sett ut vid ET o FET när ni gjort IVF o äggdonation?? Min är denna gång 6mm o treskiktad o dom säger att den ser fin ut o att det är helt ok o sätta in men eftersom jag har 2 misslyckade försök med äggdonation så vill jag veta om det är någon mer som har haft tunn slemhinna o lyckats bli gravid??

• Svar på tråden Hur tjock slemhinna har ni haft vid stimulerade försök??
  • Bette

Hej,

Jag hade som mest 7 mm vid insättning och vår son blir tre månader på måndag, jag tror att på det tunnaste stället var den 6,5 mm så jag tror att det kommer gå toppen. Bara den är treskiktad.

Hoppas det går bra för dig

Bette

• Happies

Jag har som mest haft 6,7 mm vid ET men då var embryot av riktigt dålig kvalitet (eget ägg) så det blev minus. När vi gjorde ÄD var slemhinnan 5 mm vid ET, och vid första FET var den bara 4,2 mm. Då borde vi egentligen ha avbrutit men embryot var redan upptinat. Två gånger har vi avbrutit FET eftersom jag aldrig fått en slemhinna som varit tillräckligt tjock. Ska snart få mens och då ska vi försöka igen, läkaren sa att om slemhinnan är treskiktad och fin (som den alltid varit) så genomför vi insättningen om hinnan är minst 6 mm. De sa att de har haft patienter som blivit gravida med slemhinnor på bara 5 mm så det kan lyckas!
    Tack Bette för ditt inlägg, det ger mig hopp om att jag faktiskt kan lyckas, det har känts lite hopplöst för mig de senaste månaderna eftersom inget verkar hjälpa. Men som både du och läkaren sa så är det inte bara tjockleken det hänger på utan också att den är treskiktad och fin.

• Irma1

Bette: Man behöver höra sånt Jag ska fråga nästa gång vi sätter in om dom vill kolla hur slemhinnan ser ut.. Den kanske växer lite till eftersom jag gjorde UL 5 dagar innan ET.. 

• Blå mosaik

Hej!

jag har haft 7 mm, 8 mm, 9 mm, 11 mm och 12 mm vid ET/FET men alla visade negativt grav test.
    Sist hade jag 10 mm och då funkade det!!!
    Jag tror inte tjockleken är avgörande.
    Lycka till!
  • nilisen

VID MINA FÖRSTA TVÅ FÖRSÖK SÅ HAR JAG PRECIS KOMMIT UPP TILL SJU MM. VID FÖRSÖK NR 3 FICK JAG ÄVEN ESTRADOTPLÅSTER FÖR ATT FÅ EN TJOCKARE SLEMHINNA, KOM UPP TILL CA 10-11 MM. JAG BLEV GRAVID OCH FICK EN SON. JAG KAN INTE SÄGA ATT DET VAR SLEMHINNANS TJOCKLEK SOM GJORDE DET, MAN FÅR TRO VAD MAN VILL!!!!
    JAG ÄR NU RUVARE IGEN EFTER ÄD UTOMLANDS DÄR LÄKAREN SA SIG HA BRA ERFARENHETER MED PLÅSTER OCH TJOCKARE HINNA OCH DÄRMED GRAVIDITET. LÄKAREN DÄR PÅPEKAR OXÅ ATT DET ÄR VIKTIGT ATT FORTSÄTTA MED SAMMA PLÅSTERDOS ETT BRA TAG OCH INTE SOM I MITT FALL HÄR I SVERIGE MINSKA PLÅSTERDOSEN TILL HÄLFTEN EFTER INSÄTTNING!

• Bette

Hej,

Glöm inte att slemhinnan är en petitess i det hela, min läkare i Riga sade till mig att det är embryonas kvalitet som är det viktigaste, att embryona har tunt skal runt sig och inte skrovligt etc. Hoppas att det går riktigt bra på din ET dag.

Kramar

Bette

• simba72

Hej

Vet inte om denna tråd är vaken men prövar iallafall.

Någon som genomgått embryodonation här? Isåfall undrar jag om ni satte in ett eller två embryon vid insättning?

Har just fått reda på att min slemhinna nästan är 10mm och jag har ca en vecka kvar inför insättning. Gynekologen sa att det var ett bra tecken så då får vi hoppas allt fortsätter lika bra :)

Hej hej

Svar på tråden Hur tjock slemhinna har ni haft vid stimulerade försök??