• Teknikelev

Skulle du vilja ha denna produkt?

Jag går i ettan på den tekniska linjen på gymnasiet och vi har ett projektarbete där vi ska i grupper ska utveckla en ny teknikprodukt.

Jag och en till har utvecklat en sorts tandskena med inbyggda tandborstar. Den fungerar sådan att man häller i lite tandkräm och sätter på sina tänder (det är en skena för undre tandraden och en för den övre tandraden). Och sen trycker man på en strömbrytare som sätter igång tandborstarna som borstar tänderna precis som en eltandborstes borste gör. Efter ungefär 2-3 minuter är tänderna färdigborstade. Bekvämt eller hur?

Med detta projektarbete skulle vi också ha en marknadsundersökning, vilken jag har här. Vad tycker du om den här idén? Skulle du vilja ha en sådan här? Skriv gärna era frågor och tankar om denna produkt också om ni har några.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du vilja ha denna produkt?
  • psychocandy

Om tänderna blir lika rena som av en vanlig borste så absolut, då kan man ju göra annat samtidigt.

• vindil
    MickeN1973 skrev 2010-02-28 08:47:22 följande:
    Nu använder kvinnor el-tandborsten till annat än bara borsta tänder.... Kan din pryl också användas till detta andra ändamål?
    Nej, den här gången är det männens tur att ha flera nyttor av en o samma sak.
  • Pimpinellan

Med tanke på att jag hulkar utöver mig hos tandläkaren varje gång de ska ta avtryck av tänderna så ger bara tanken på denna apparat som låter som exakt samma sak mig hulkningar också! Nej,allså.

• Mallaco

Hur stor skulle den vara? Känns som det skulle vara svårt att få in denna grej i munnen med borstar och allt.

Men är den liten och smidig så...Jo jag kan tänka mig...

• Michisen

Nej, jag får kräkkänslor av blotta tanken, så absolut inte.

Skulle betydligt hellre använda en elektrisk tandborste helt enkelt.

• DenNamnbitne

Jag kanske skulle tycka det var intressant att prova i alla fall. Gör de rent tänderna lika bra som tandborstar. Kommer den åt överallt? Gör det rent tandköttet?

• Tokern
    Trollet Ludenben skrev 2010-02-28 06:42:10 följande:
    Nej tack. Men låter som ett bra hjälpmedel inom tex handikappomsorgen, äldreomsorgen eller liknande. Men vad ska en frisk människa med det till?? Så jobbigt är det väl inte att borsta tänderna?
    Jag skulle inte vilja ha den själv men håller med om att den skulle vara guld värd för rätt kundkrets. Masserar den även tandköttet? Är den så lätthanterlig att en person med vissa funktionshinder kan använda den själv?
  • Tecken

Njae, jag är skeptisk. Var sitter strömbrytaren? Är den batteridriven? Hur får allt plats i munnen, finns det någon enhet utanför? Hur stor är den? Kostad - både i produktion och för mig som kund? Går den att ställa in på olika hastigheter? Hur gör jag rent den?

• noia

Låter som att jag som har rätt liten mun skulle få väldigt svårt att andas med allt det där i munnen...

• norgesessan

Testa hade jag säkert gjort, men inte lika säkert att jag hade kjöpt produkten...knappt troligt..

Låter jobbigt med många borstar i munnen på en gång...(Blir ju jättemånga!!)
    Hade nog inte ens klarat av att hålla munnen stängd med all vibreringen...

Låter också dyrt att köpa nya borstar til den....

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • annca

Nix. No way!
    Inget elektriskt i min mun.
    (annat än tandläkarn's grejor...)

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • LAV0LINA

Hur ska denna skena sitta fast i tänderna medans dom blir borstade ?
    Måste man själv bita ihop för att skenan ska vara på plats?
    Hur går det för folk som inte kan andas genom näsan i så fall? Låter som att det blir väldigt mkt grejer i munnen...
    Hur ska dessa borstar komma åt tex mina visdomständer som verkligen sitter djupt och längst in i munnen? Dessa kommer man knappt åt dessa med en smidig eltandborste, och en skena av detta slag låter väldigt "klumpig".
    Tror faktiskt inte på idén. Låter inte som något jag skulle överväga att införskaffa, inte ens om den var gratis.

• Working Dad

Låter fantasifullt, och det är ju viktigast när man skall uppfinna saker. Men skulle en sådan uppfinning verkligen nå mellan tänderna, runt tandköttet och längst bak vid visdomständerna... känns som andra säger väldigt trångt också i käften.... {#lang_emotions_smile}

Jag tittar på satellit-TV via datorn hdkanaler.com
  • Krake

Hahaha! Jag hatar iofs att borsta tänderna. Men skulle ändå inte vilja ha detta. Varför? Låter konstigt och onödigt.

Men eventuellt bra för personer som har svårt att borsta tänderna pga muskelsvaghet eller liknande?
  • pluvdo

Jag betvivlar att den skulle komma åt alla tänder. Allas munnar ser ju olika ut, så hur skulle skenor kunna skapas som passar alla? Skulle man få gå till tandläkarn och göra en avgjutning av sina tandrader för att sedan få specialtillverkade skenor eller vad? Det låter i så fall mer som något ni skulle kunna erbjuda som hjälpmedel för folk som har rörelsesvårigheter som får sådana hjälpmedel betalda.

Sedan undrar jag hur länge den skulle hålla egentligen om man har den i munnen samtidigt som tandkräm och saliv och så rinner ut. För när man borstar tänderna så rinner ju samtidigt vätska ur munnen, om då hela munnen upptas av de här skenorna så dränks de ju i det.

Svar på tråden Skulle du vilja ha denna produkt?