• skruttunge09

Svarar folk bara i trådar där dom "känner" personen som ställer frågan?!

Eller vad är grejen? Jag har ställt en fråga idag, där jag undrar vad andra har börjat med för gröt till sina 4 månaders bebisar. Jag menar, det måste finnas folk här inne som har eller har haft en 4 månaders bebis nån gång, och säkert i många fall gett sitt barn gröt? Jag har fått ett svar (tack den som svarat :) )

Är det så att vissa medlemmar här inne bara svarar på vissas trådar?

• Svar på tråden Svarar folk bara i trådar där dom "känner" personen som ställer frågan?!
  • Marleen

nej de tror jag inte att de e så... men visst blir vissa trådar hetare än andra... kan ju ha med innehållet i tgråden att göra....

• sjöberg75

Känner inte dig men svara ändå {#lang_emotions_smile} 

Tror man svarar i trådar där man har ngt att "säga" eller har egna erfarenheter/ åsikter om ngt.

Vad jag vet så känner jag inte en kotte här på FL o det tycker jag är skönt.
    Hoppas du får fler svar ang gröten, har själv en tonåring o kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga.

Önskar dig en trevlig söndagkväll!!

• Ejin

jag "känner" ingen direkt här på fl så då skulle jag inte svara i någon tråd isåfall..
    Men vissa trådar är helt enkelt intressantare än andra så då blir det ju mer svar..

Trådar om sådana saker som 4 mån bebisar och gröt har det kanske redan skrivits ett hundratal så man tröttnar på att svara samma sak igen och igen...

• La Lola

Vissa gör säkert så.
    Jag svarar i de trådar där jag gillar ämnet.

En tydlig rubrik är A och O när det gäller att locka folk o få svar.
    Ett litet tips bara. Jag har ju inte sett din tråd Ts.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • BaraCarolina

Tror inte det är så, som någon skrev så handlar det om bra rubrik. Har sjäv ställt frågor här idag. Blev medlem idag. Fick puffa på min tråd 2 ggr sen svara 2 söta tjejer{#lang_emotions_smile}

Har precis blivit gravid och kan därav inte svara på din fråga, men hoppas du får svar snart....

• Tecken

Nej, jag känner ingen här på FL och jag skriver i trådar ändå Det kan ju vara så att ingen kan svara på din fråga? Jag har för övrigt startat en del trådar som inte fått några svar, så blir det ibland.

Tips inför kommande trådar: Hur trådstarten är utformad är väldigt viktigt! Nu vet jag inte hur din såg ut, men en del skriver t ex "Behöver snabb hjälp!!!!!" eller "Hur gör ni?!?!?!", dvs avslöjar inget om vad han/hon behöver hjälp med. Såna trådar läser jag inte...

• Martina1

Jag tror att din fråga var rätt svår att besvara. Mitt barn har ännu inte fyllt två år men jag kan inte för mitt liv komma ihåg vad han fick för gröt och om han ens åt gröt vid fyra månaders ålder.

Sedan ramlar trådarna snabbt ner på listan, så att man missar dem. I alla fall jag som mest klickar på  "senaste inläggen" och "hetaste debatterna".

• skruttunge09

Tack för svar! {#lang_emotions_laughing}

Det ligger nog endel i det med lockande rubriker, säkert. Min rubrik ang gröten va ju inte så lockande...men hur hade jag kunnat pimpa upp den lixom...hahaha. Säkert är det oxå så att vissa grejer har svarats på 100 ggr... Har gjort forumsök (det gör jag alltid först), men tyckte inte jag hittade så bra svar {#lang_emotions_tongue_out}

Men tack igen!

• Edalia
    skruttunge09 skrev 2010-02-28 19:18:18 följande:
    Tack för svar! Det ligger nog endel i det med lockande rubriker, säkert. Min rubrik ang gröten va ju inte så lockande...men hur hade jag kunnat pimpa upp den lixom...hahaha. Säkert är det oxå så att vissa grejer har svarats på 100 ggr... Har gjort forumsök (det gör jag alltid först), men tyckte inte jag hittade så bra svar Men tack igen!
    Ge mig länken till din tråd så ska jag se om jag kan svara i den. min son är 6 månader. och har ätit gröt sen 4 månaders ålder
  • Anna o Leia

Sen tror jag att det är många som bara kollar "senaste trådarna" o "senaste inläggen". Det tar en sekund, sen är den senaste tråden man skapat på sida två.. Kanske e det många som bara tittar på sida ett o kanske två och inte bläddrar längre bak. Som du ser så kan flera trådar ha skapats samma minut o då hinner kanske inte dom som kan svara på just din tråd se den..{#lang_emotions_smile}

• Edalia
    Edalia skrev 2010-02-28 19:19:26 följande:
    Ge mig länken till din tråd så ska jag se om jag kan svara i den. min son är 6 månader. och har ätit gröt sen 4 månaders ålder
    hitta den
  • Michisen

Nej, jag svarar inte bara på trådar där jag känner igen trådstartaren.
    Jag gillar att skriva i trådar där det känns som att jag kan tillföra något helt enkelt, oavsett vem som startat tråden.

Svaret på din grötfråga är enkel - ta vilken gröt som helst som det står "från 4 månader" på paketet - vilken som går utmärkt om du nu inte råkar veta att ditt barn är allergiskt mot något speciellt.

• Bevabus

Jag svarar på alla trådar som är intressanta eller som har med mig och mitt liv att göra. Jag har inga barn så därför svarar jag inte i din tråd jag vet inget om gröt

Sing for the moment
  • Eisa

Har inte sett tråden.

Majsgröt började jag med.

• Stårschan

Jag ger mig inte in i trådar som jag inte tycker verkar intressanta, eller där jag inte känner att jag har något att säga. Precis som många andra så minns jag inte vad jag gav för gröt vid fyra månaders ålder. Det var väl nån pulvergröt som det stod "från 4 månader" på. Märke kändes rätt ointressant. Jag minns att jag ofta valde gröt och barnmat utifrån vilka som hade användarvänliga förpackningar...

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • Achillea

Vissa kanske gör så...jag vet inte, men tror nog de flesta svarar efter eget intresse. Har hänt mig med många gånger att jag startat trådar men ingen direkt svarar, fastän jag är ganska ökänd
    Inget man ska ta personligt.

Kolla min Fl blogg för mer info om Plusverktygen
  • 071001

Har inte ens sett den tråden och jag hänger rätt mycket här..

Vi började med Sempers milda havregröt (eller heter den nåt annat??) från 4 mån.

Svar på tråden Svarar folk bara i trådar där dom "känner" personen som ställer frågan?!