• summertime123

potträning, snälla hjälp!!

Min son fyller 3 år i juni och har varit totalt omöjlig med potträningen, ett tag gav jag upp för jag ville inte puscha honom för mkt så han har bara suttit på pottan lite då och då. Igår morse höll han på och tog av sig blöjan hela tiden så till slut sa jag att han får vara utan blöja och kissa på pottan istället. Inga olyckor igår (sov m blöja), idag har han haft kanske 3 olyckor men har sagt till ett par ggr innan och alltid kissat när jag satt honom på pottan. Önskar jag kunde va hemma m honom i några dar till och fortsätta men det är dagis imorgon o jag blir lite osäker på hur jag ska göra. vi åker buss till dagis (30 min totalt fr att man lämnat huset) och sen ska vi åka till kusinerna på em (1 timmes resa typ) hur ska jag göra?? ska jag chansa o hoppas att han inte kissar lr bajsar lr ska jag sätta på blöja när vi åker buss o tåg? Vill inte att han ska sluta göra framsteg nu när det äntligen går så bra... tacksam för råd!!

• Svar på tråden potträning, snälla hjälp!!
  • lillabambi

Min son slutade med blöja på dagen ganska tidigt men när vi åkte längre streckor så fick han ha blöja men tillslut så var ju blöjan torr och han sa till om han behövde gå på toa.... Aldrig tyckt om potta utan blev toaletten direkt

• pigglet

Våra har fått ha blöja när det "inte varit läge", eller vad man säger... Det har inte stört potträningen.

• summertime123

Ok tycker ni då att han ska ha blöja på väg till dagis & hem (30 min resa) lr bara vid längre resor?

Svar på tråden potträning, snälla hjälp!!