• mimmis

är detnån här som blivit gravid efter rökstopp?

Jag har säkert en mycket korkad fråga men eftersom vi är oförklarigt/ofrivilligt barnlösa , så här är det , jaghar 2st grabbar(13 1/2år) sedan en tidigare förhållande och jag ochmin nuvarande sambo sen lite mer än 5 år tillbaks har försökt bli gravida men det vill sej inte har ätit fler pergo kurer och i år har vi genomgått 1 IVF-bahandling som misslyckades och 2 st FET - som oxå misslyckades dessvärre har jag inte än lyckats sluta röka men har sökt hjälp via sjukvården med detta ska till läkarn den 24/10 , men jag undrar HUR MÅNGA RÖKARE HAR LYCKATS BLI GRAVIDA? OCH HUR MÅNGA OFRIVLLIGT/OFÖRKLARIGT HAR LYCKATS BLI GRAVIDA näar man slutat med rökningen, jag misstänker själv att ciggen är den stora boven till att embryot inte vill fästa i livmoden pga av alla gifter i blodet + att jag har några kilos övervikt 3-5kg vilket ifs läkarn säger inte spelar nån roll men jag tror att det gör det, vi ska ligga lågt med fler försök i år vi ska vänta tills februar-april nån gång. mvh mimmis,

• Svar på tråden är detnån här som blivit gravid efter rökstopp?
  • Mimmi40

Puffar upp dej

Är också nyfiken om det finns hopp om att bli gravid efter att man slutat röka.
    Någon som lyckats??

Är inne på mitt första IVF försök och har inte rökt sen försöket startade...

Röksugen Mimmi

• Mimmi40

Puffar upp igen

Tydligen bara helyllepräktigt folk här inne

• mimmis

Nej min man röker inte , det är bara jag gör det

• Kerpet1

Hej Tjejer!
    Gud vad duktig du är Mimmi!
    Jag är själv fd rökare, slutade två dagar före min första insemination, det var min läkare på Sophiahemmet som i princip tvingade mig och vi hade en "sluta röka-cermoni" på mottagningen (hoppade på ciggen etc)
    Jag var storrökare innan och måste säga att det gick lättare än jag trodde - men innan jag slutade hade jag verkligen börjat bli orolig för att jag inte skulle kunna sluta - Nåväl, jag är röksugen ibland, men nu har det gått två månader, första insemen lyckades inte och den andra gjorde jag för en vecka sedan.
    Jag meddelar om denna tar sig...
    (Ibland tröstar jag mig med att jag kan börja röka igen när detta har lyckats och jag har fött barn)
    Snus är oxå bra och nicorette inhalator

STORA LYCKA TILL TILL ER!

• smurfen67

Jag är rökare och rökte under första ivf:n men nu ska jag sluta dagen innan ET, för att se om det går bättre.

• mgus

Jo, jag är också rökare. Visst det kanske påverkar en del men jag var stor rökare när jag blev gravid med min pojk som nu är sex år och nu när man vill ha nummer två har jag både prövat att dra ner på rökningen rejält och hållt upp vissa perioder. Jag höll upp helt under våran första insemination men det tog sig inte. Nu röker jag lite igen, jag känner att det spelar ju ingen roll vad man gör skulle man levt efter all föreskrifter och undvikit både det ena och det andra så hade man ju fått leva som att vara gravid som i mitt fall i 2,5 år. Men visst jag ska försöka sluta nu när vi ska göra våran andra insemination eller ialla fall dra ner på det.
    Kram

• lin85

hej ja är fd rökare slutade för 3 månader sedan..har tagit men första kur pergotime nu och är spänd över att få veta om vi lyckades..Lycka till med att sluta de var de bästa ja gjort i hela mitt liv..har inget sug kvar alls..

Svar på tråden är detnån här som blivit gravid efter rökstopp?