• Teschty

Hur bor ni ensamstående?

Planerar för framtida boende förmig och sonen.
    Just nu pågår försäljning av huset, men jag är så velig var vi ska bo sen.
    Köpa hus eller lägenhet?

Hur bor ni andra ensamstående?
    Någon som flyttat från hus till lägenhet, hur kändes det?

Alvin mammas hjärta
  • Svar på tråden Hur bor ni ensamstående?
  • Bus mamma

jag ska flytta med mina 4 barn till marklägenhet. har nästan alltid bott i marklägenhet trivs kanon

• shaandra

Bor i en 3a med min dotter på 5 månader...

• Alexia06

Bor i en stor tvåa med min son. Hyreslägenhet. Trivs bra men hade hellre haft en marklägenhet med uteplats eller radhus. Kommer kanske i framtiden! :)

• Isnogood

Bor i ett torp från 1850 på en liten gård med många uthus och 4 hästar, o en hög med katter.
    -Å mina barn förstås (!)

Mycket jobb men skulle aldrig vilja byta bort det mot att bo i stad.

Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • Twinmom 76

Vill inte vara tråkig på något sätt.. men låt din ekonomi vara med och styra lite.. Kan komma surt efter annars.
    Jag flyttade först till en på tok för dyr lägenhet direkt efter separationen.. Fick lite panik till slut då vi bott ihop i över ett halvår från det att vi bestämt oss för att gå issär.. Det är INTE roligt att sitta ensam och inte ens ha råd att bjuda hem kompisar på fika/middag.. Har nu efter årsskiftet flyttat till en lite mindre lägenhet och är supernöjd! Känns så skönt att ha pengar att röra mig med igen.!

Är man ensam tar det mycket längre tid att komma på fötterna igen om det väl börjar gå utför..

Du kommer säkert att hitta det som är perfekt för er! =)

• Teschty

Tack för alla svar, just nu budar jag på en 3a som jag verkligen vill ha.
    Den har bra läge och kommer bli det billigaste alternativet då hyreslägenheterna i stan e väldigt dyra.

Wish me luck =)

Alvin mammas hjärta
  • FrökenKanSjälv
    Teschty skrev 2010-03-22 00:55:40 följande:
    Tack för alla svar, just nu budar jag på en 3a som jag verkligen vill ha.Den har bra läge och kommer bli det billigaste alternativet då hyreslägenheterna i stan e väldigt dyra.Wish me luck =)
    Jag ska hålla tummarna för dig!
  • kristinah

jag bor frotfarande i samma lgh som mitt ex - (över 1 år har det gått.....inte skoj)
    hoppas bli kvar i våran hyres 3:a med våra 3 barn. det får funka.

Har inte råd med större elelr dyrare än det vi redan har.

• cajsasmamma

Jag bor just nu i en 3a med min dotter och hund. Men ha bra nån km till min pappas gård där jag har en massa snöskottning, trädgårdsunderhåll som ska göras samt att jag har mina hästar där.

• lilla syster

Bor i en två med mina två barn, inte det ultimata men ekonomin som styr. Jag längtar tills jag har råd att ha något i markplan lite större.

• Eisa

Bor i en tvåa med min son. Det är perfekt! Han behöver inte eget rum ännu. Och om han behöver det får jag i värsta fall flytta ut i vardagsrummet. En trea känns lite väl stort tycker jag, i alla fall treorna i vårat område. De är jättestora. Tvåorna också.

• LokesMamma84
    Teschty skrev 2010-03-01 10:43:59 följande:
    Planerar för framtida boende förmig och sonen. Just nu pågår försäljning av huset, men jag är så velig var vi ska bo sen. Köpa hus eller lägenhet? Hur bor ni andra ensamstående? Någon som flyttat från hus till lägenhet, hur kändes det?
    Jag bor tillsammans med min son på 2 ½ år i en hyreslägenhet om 2 rum och kök. Den är på 65 kvm. Jag slaggar i vardagsrummet och sonen har sovrummet för sig självt. Det fungerar alldeles utmärkt, fast planen är ju då att flytta till en 3a när det blir läge för det.
  • SusanneG

Bodde i en villa med exet innan, men när jag separerade så fick jag tag på en stor
    3:a (hyres) i markplan med stor uteplats. Trivs jätte bra. Är dock ingen lägenhetsmänniska, men det här är mera som ett radhus. Men hoppas att jag skall ha råd någon gång att kanske köpa ett litet hus eller radhus.

Just nu tillåter inte ekonomin något större, eller hus/radhus.
    Men sonen har ett eget rum och dottern är endast 10 månader så hon behöver inget eget rum än på länge.

Hur gick det med lägenheten? Gick köpet igenom?

• Teschty
    SusanneG skrev 2010-04-13 23:32:44 följande:
    Bodde i en villa med exet innan, men när jag separerade så fick jag tag på en stor 3:a (hyres) i markplan med stor uteplats. Trivs jätte bra. Är dock ingen lägenhetsmänniska, men det här är mera som ett radhus. Men hoppas att jag skall ha råd någon gång att kanske köpa ett litet hus eller radhus.Just nu tillåter inte ekonomin något större, eller hus/radhus.Men sonen har ett eget rum och dottern är endast 10 månader så hon behöver inget eget rum än på länge.Hur gick det med lägenheten? Gick köpet igenom?
    JAAAA, tack för att du frågar. Jag har köpt den ochnu tillhelgen börjar renoveringen.
    Ska bli såååå roligt =)
    Alvin mammas hjärta
  • SusanneG

Grattis till lägenheten!!!! Vad kul!!!!!

• Teschty
    SusanneG skrev 2010-04-16 00:33:51 följande:
    Grattis till lägenheten!!!! Vad kul!!!!!
    TACK TACK
    Alvin mammas hjärta
Svar på tråden Hur bor ni ensamstående?