• buffybus

min son e rädd för toan o pottan :-/

hur ska man pott träna om barnet vägrar sätta sig..? om jag lyfter honom dit alltså till pottan el toan så skriker han.. 

han e 2år nu o jag vill börja öva iallafall.. hur ska detta gå?
    André -08 & Emma -09
  • Svar på tråden min son e rädd för toan o pottan :-/
  • mammatalman

Vänta tills han vill.

• buffybus

ok hehe ja jag gör inte nått nu sen han  visa att han absolut inte ville sitta där

när han gick utan blöja en ggn så kissa han på golvet så kom han iallafall o sa till mig det va bra tyckte jag
    André -08 & Emma -09
  • ladysoul77

Vår dotter är 2,5 och också rädd för pottan. Jag frågar nån gång ibland om hon vill prova, men det bara "inte" som gäller. Väntar på att hon själv ska vilja... Hon har börjat på en ny avdelning på dagis nu med lite större barn, tänker att hon kanske blir inspirerad av att se de stora barnen. 

• Söta Nasse

min son är nu 1½ och han har fått potta på rummet som han kan sitta på när han vill.
    Snart har han vant sig ordentligt vid den och då blir det att sakta vänja honom vid att sitta på den inne på toan och sen till slut förhoppningsvis börja använda den också.
    så fort det blir varmt ryker blöjan.

♥ Lägenheten är typ färdigrenoverad nu ♥
  • buffybus
    Söta Nasse skrev 2010-03-01 19:49:37 följande:
    min son är nu 1½ och han har fått potta på rummet som han kan sitta på när han vill. Snart har han vant sig ordentligt vid den och då blir det att sakta vänja honom vid att sitta på den inne på toan och sen till slut förhoppningsvis börja använda den också. så fort det blir varmt ryker blöjan.
    ja tänkte jag också kanske utmärkt tillfälle o ta blöjan nu i sommar.. 
    André -08 & Emma -09
  • MMKO

Min son är också lite så där och vill helst inte sitta på toan då han är nödig men det går bra i andra fall. Springer han omkring utan blöja så säger han till om han kissar nånstans men det är lite svårare när han har byxor på sig.

Fast jag vet inte vad som är bäst. Ska man låta han vara utan blöja tills han vill sitta på toan eller kan man lika gärna ha blöjan på tills dess? Går det fortare om han är utan blöja och kissar på golvet/byxorna?

I sommar blir det då utan blöja när man är ute för då spelar det ju ingen roll =)

Svar på tråden min son e rädd för toan o pottan :-/