• Lady Li

Ni som ätit Pergotime

Nån som kan informera om eventuella biverkningar ni haft av detta?

/Tacksam för svar.

• Svar på tråden Ni som ätit Pergotime
  • bebistre

Inga biverkningar alls, möjligtvis mera trött.

• bästa lilla my

blodvallningar. Kändes som att vara i klimakteriet

• Zeitgeist

Vallningar och illamående...

• trisslotta

vallningar, mer sexlust ;)

• mikalala

Det här är nog ingen rolig läsning men min läkare sa att dessa biverkningar inte hör till de vanligaste då bara 1på100 till 1 på 1000 får humöörsvängningar och deprission och då oftast inte lika illa som jag får det.

Jag blir otroligt deprimerad och kan få nästintill panikångest om något går fel, en halvtimme efter att jag svalt dosen letar jag efter första fel och börjar ilskan till och bråka, jag gråter hejdlöst över att flingor blir för blöta i mjölken eller att det är slut lakrits. jag är inte mig själv överhuvud taget och har ingen kontroll över mitt humör eller min kropp alls. När jag blev väldigt ledsen över någiot som sagts till mig slängde jag mig handlöst på marken och började skrika när folk lugnat mig hade jag ett stort blåmärke och ett jack i pannan.

nu ska jag påbörja trippeldos och kommer medvetet inte umgås med andra än de i min närmaste familj

• Förväntansfull0406
    mikalala skrev 2010-03-04 09:19:56 följande:
    Det här är nog ingen rolig läsning men min läkare sa att dessa biverkningar inte hör till de vanligaste då bara 1på100 till 1 på 1000 får humöörsvängningar och deprission och då oftast inte lika illa som jag får det.Jag blir otroligt deprimerad och kan få nästintill panikångest om något går fel, en halvtimme efter att jag svalt dosen letar jag efter första fel och börjar ilskan till och bråka, jag gråter hejdlöst över att flingor blir för blöta i mjölken eller att det är slut lakrits. jag är inte mig själv överhuvud taget och har ingen kontroll över mitt humör eller min kropp alls. När jag blev väldigt ledsen över någiot som sagts till mig slängde jag mig handlöst på marken och började skrika när folk lugnat mig hade jag ett stort blåmärke och ett jack i pannan.nu ska jag påbörja trippeldos och kommer medvetet inte umgås med andra än de i min närmaste familj
    öhhh du har inte funderat på att avbryta kuren och testa något annat, detta verkar INTE bra.
    Julia 040827 Albin 060320 Bebis Bf 100729
  • MrsHW

Enda biverkningen jag får är ägglossning ;D

Nä, men samma symptom som med vanlig ägglossning gissar jag, lite känsligare och lättare att ta till lipen. ;)
    Följ vår resa till det efterlängtade barnet - longingfortheone.blogg.se/
  • mikalala

Jo  jag har pratat med en klinik i danmark som säger att jag borde lyckas bättre med gonal-f/puregon så nästa cykel blir det det. Läkarna här i sverige verkar dock inte köra den varianten inför insemination.

• Lizz

Första kuren extrem trötthet och illamående, samt väldigt torra slemhinnor! Riktigt obehagligt med sex;(( De andra två ggr kände jag inte av så mycket alls trots samma dosering.

Lycka till!

• Nenne10

Inga biverkningar alls faktiskt.
    Dock hade jag ENORMA humörsvängningar när jag tog Primolut-Nor... Men det är ju ett helt annat slags hormon.

Svar på tråden Ni som ätit Pergotime