• nyckelpigemamma

när kommer LOA?

Kommer LOA för SN-barn (48-timmarslistan Kina) allt eftersom, eller kommer de i klump, dvs flera LOA skickas ut samtidigt?! Kommer LOA i något speciellt intervall, typ 1 gång i månaden, eller kan de komma när som helst.

Läser mycket på Rumorqueen och där verkar det som om LOA kommer efter matchning/barnbeskeden kommer, men jag kan ha fattat fel........ Är det någon som vet??

• Svar på tråden när kommer LOA?
  • basketmia

Det är nog oftast så att flera LOA skickas från CCAA samtidigt. Flera gånger per månad var det när jag väntade förra året (ett år sedan matchning idag) men inte beroende på organisation eller så utan mer när de är klara. Jag före noggrann statistk förra året över alla LOA jag kunde hitta på RQ och härhemma och min statistik har ett sitt på ca 61 dagar och då går det ju fortare för de som redan är granskade. Vi väntade 73 dagar från Notice och då skickade vi papprena till Kina bara ca 1 1/2 månad innan vi blev matchade. Våra datum:

21/1 2009 LID
    3/3 2009 Matchning
    13/3 2009 Notice stämplat i Kina, vi fick det några dagar senare
    25/5 LOA
    29/6 TA
    9/7 Avresa till Kina
    13/7 Familjedag

• Rapunzella
    basketmia skrev 2010-03-03 10:40:52 följande:
    Det är nog oftast så att flera LOA skickas från CCAA samtidigt. Flera gånger per månad var det när jag väntade förra året (ett år sedan matchning idag) men inte beroende på organisation eller så utan mer när de är klara. Jag före noggrann statistk förra året över alla LOA jag kunde hitta på RQ och härhemma och min statistik har ett sitt på ca 61 dagar och då går det ju fortare för de som redan är granskade. Vi väntade 73 dagar från Notice och då skickade vi papprena till Kina bara ca 1 1/2 månad innan vi blev matchade. Våra datum: 21/1 2009 LID 3/3 2009 Matchning 13/3 2009 Notice stämplat i Kina, vi fick det några dagar senare 25/5 LOA 29/6 TA 9/7 Avresa till Kina 13/7 Familjedag
    61 dagar, är det då räknat från BB?
  • basketmia

Nej, från notice. Det var så min statistik var uppbyggd. Snittet mellan BB och notice var 15 dagar så totalt BB till LOA blir det 76 dagar. Sedan i snitt 33 dagar till inbjudan.

Svar på tråden när kommer LOA?