• colera

Jag tycker att abort ska förbjudas och illegala aborter straffas med dödsstraff!

Är man sjuk nog att välja att ta någon annans liv, varför ska man då själv få leva?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 14:29
    Visst finns det fall där en abort kan vara nödvändig, men det ska isf krävas mycket för att få en abort beviljad. T.ex om ett barn blir våldtaget och liknande situationer!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-03 14:28
    Är man inte beredd att ta hand om ett eventuellt barn som kan bli till, trots skydd, är AVHÅLLSAMHET ett bra tips. Har man inte sex blir man inte gravid.
    Nu räknar jag självklart inte med de fall där våldtäkt är orsaken till graviditet.
  • Svar på tråden Jag tycker att abort ska förbjudas och illegala aborter straffas med dödsstraff!
  • enny signatur

Men våldtäkt, det är väl inte barnets fel? Jag är för sänkt gräns, men varför skulle ddstraff hjälpa någon?

• TereseA

Bara läst ts..är detta är skämt el?..om inte är du korkad.

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA

Håller med ovanstående inlägg.Sänk abort gräns..v18 är alldeles för sent.Sänk det till v12 el nåt sånt..man har ändå flera veckor att tänka ut hur man ska göra.

Akiim är mitt liv 071004
  • Shadilly
    TereseA skrev 2010-04-15 16:12:28 följande:
    Håller med ovanstående inlägg.Sänk abort gräns..v18 är alldeles för sent.Sänk det till v12 el nåt sånt..man har ändå flera veckor att tänka ut hur man ska göra.
    och vad menar du att det leder till rent praktiskt?
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • TereseA
    Shadilly skrev 2010-04-15 16:16:33 följande:
    och vad menar du att det leder till rent praktiskt?
    Vadå praktiskt?..jag tänker så att göra en abort när man är v18 tycker jag är sent.Det är ett ju som ett barn i storleken..är ju ganska stor.Hade man väntat 5v till hade bebisen kunnat överleva.Är stor skillnad i storleksmässigt v12 än v18....
    Akiim är mitt liv 071004
  • Shadilly
    TereseA skrev 2010-04-15 16:20:38 följande:
    Vadå praktiskt?..jag tänker så att göra en abort när man är v18 tycker jag är sent.Det är ett ju som ett barn i storleken..är ju ganska stor.Hade man väntat 5v till hade bebisen kunnat överleva.Är stor skillnad i storleksmässigt v12 än v18....
    Praktiskt som i vad konkret tänker du ska hända av att inskränka den fria aborten. Vad vil ldu uppnå.

Förutom det uppenbara att alla aborter mellan v 18-22 kommer ske senare än de gör nu förstås.
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • TereseA
    Shadilly skrev 2010-04-15 16:29:52 följande:
    Praktiskt som i vad konkret tänker du ska hända av att inskränka den fria aborten. Vad vil ldu uppnå. Förutom det uppenbara att alla aborter mellan v 18-22 kommer ske senare än de gör nu förstås.
    Tycker bara inte man ska kunna göra abort så sent..när bebisen är så stor.Den är helt fullutvecklad förutom lungorna då kanske..
    Varför väntar man till v18 att göra abort..?..dem flesta få ju reda på graviditeten bara någon vecka el två efter utebliven mens..
    Akiim är mitt liv 071004
  • April barn

Håller helt med ts! Vill man inte ha barn får man se till att skydda sig också. Stackars alla barn som inte får uppleva livet pga att någon "slarvat" eller inte "orkar" använda skydd!
    Hårdare regler för abort!

• siamusen
    TereseA skrev 2010-04-15 16:38:07 följande:
    Tycker bara inte man ska kunna göra abort så sent..när bebisen är så stor.Den är helt fullutvecklad förutom lungorna då kanske..Varför väntar man till v18 att göra abort..?..dem flesta få ju reda på graviditeten bara någon vecka el två efter utebliven mens..
    För att man inte vetat om det, för att livet drastiskt ändrats eller fôr att man fått beskedet att barnet är sjukt.

Över 90% av alla aborter som sker sker innan v. 12.
  • Shadilly
    Tycker bara inte man ska kunna göra abort så sent..när bebisen är så stor.Den är helt fullutvecklad förutom lungorna då kanske.. Varför väntar man till v18 att göra abort..?..dem flesta få ju reda på graviditeten bara någon vecka el två efter utebliven mens..
    Nej, det är vanligt att man inte har tänkt igenom sådana uttalanden. Det är inte en fullt utvecklad bebis i v 18, var har du fått det ifrån? Man väntar inte om man inte MÅSTE, det säger väl sig själv? 
  • M C
    Tycker bara inte man ska kunna göra abort så sent..när bebisen är så stor.Den är helt fullutvecklad förutom lungorna då kanske..Varför väntar man till v18 att göra abort..?..dem flesta få ju reda på graviditeten bara någon vecka el två efter utebliven mens..
    Men där har du fel.
    Alla fattar inte att de är med barn.
    En del har mens iallafall, en del är så korkade att de inte tänker på det. En del visar inte upp gravidsymptom eller så äter de P-piller och tror att sånt är 100%igt.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Papi Jo
    M C skrev 2010-04-15 17:31:57 följande:
    Men där har du fel.Alla fattar inte att de är med barn.En del har mens iallafall, en del är så korkade att de inte tänker på det. En del visar inte upp gravidsymptom eller så äter de P-piller och tror att sånt är 100%igt.
    ja,här har vi ett fall där det kanske blir åtal om dråp på barnet: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m52259716.html
  • Reglementet

Så du är för mord alltså?

• EttLångtOchJolligtNamn

så 2 fel gör ett rätt?

Svar på tråden Jag tycker att abort ska förbjudas och illegala aborter straffas med dödsstraff!