• mee2

Strand kliniken, någon som kan ge mig en bra uppfattning om den?

Hej! Jag har fått en tid på STRAND KLINIKEN för vidare utredning av mina mf samt min tunna slemhinna, (får ej hjälp via landstinget så har valt detta sättet då vi vill ha vårt sista barn nu helst, vi längtar såååå mkt) kliniken är ju ganska dyr så tänkte kanske om någon hade erfarenheter därifrån, tex är det lång väntan på provsvar, hur är läkarna mm.  Tacksam för alla svar jag kan få och ALLA erfarenheter.

~*~ Älskade Isak 08 och Kevin 09 ~*~
  • Svar på tråden Strand kliniken, någon som kan ge mig en bra uppfattning om den?
  • mee2
    Puffar upp tråden,
  • mee2

INGEN som har vart där??

• Spirit

Den läkaren som jag var hos var duktig och mycket intresserad
    Prover fick jag remiss till att ta på vanliga provtagningscentralen sen kom svaren snabbt per brev.

Recept fick jag också på sånt som annars är mkt svårt att få..

• mee2
    Spirit skrev 2010-03-20 22:28:05 följande:
    Den läkaren som jag var hos var duktig och mycket intresseradProver fick jag remiss till att ta på vanliga provtagningscentralen sen kom svaren snabbt per brev.Recept fick jag också på sånt som annars är mkt svårt att få..
    Låter jätte bra ju Skönt om man kan hitta en läkare som är engagerad, och om man får hjälp snabnbt ja då är det verkligen värt pengarna, nu va jag tvungen att avboka min tid men ska boka en ny snart, fick lite hinder i vägen.

Provtagningarna får man betala mycket för dem?
  • Spirit

Beror förstås på  vad det är för prover.
    Tror jag betalde typ tusen kronor.

• mee2
    Spirit skrev 2010-03-21 21:34:03 följande:
    Beror förstås på  vad det är för prover. Tror jag betalde typ tusen kronor.
    ok det va ju inte så farligt, jag ska boka en ny tid när jag fått mensen, ska ha den om en vecka tror ja för då är det lättare att veta på ett ungefär när äl ska vara så de kan kontrollera min slemhinna å så (som en läkare påstår är för tunn) så det bir väl igen i mitten av april.. tack så hemskt mkt för dina svar kram
  • BennyD

Sett att Strandkliniken (den på Strandvägen i Stockholm) annonserar en del på Aftonbladet nu (vet att det är en gammal tråd men men...).

Min fru var på strandkliniken för en gynundersökning 2010. Hon hade lite problem och då vi precis hade flyttat till Sverige efter att ha bott utomlands kunde hon inte gå till vilken gynekolog som helst då hon fortfarande saknade personnummer och inte fanns med i registrena utan fick ta en som hennes försäkring och försäkringsbolag medgav.

Hur som helst... Läkaren som tog emot min fru gjorde en undersökning och konstaterade att hon hade herpes!! Läkaren pratade länge om sin egen herpes (inte alls vad man väntade sig och helt ointressant att höra på). Läkaren menade på att typ 70% av alla kvinnor hade herpes och de som inte ännu vet om detta var just pga att de ännu ej fått några symptom.

Det var en så surrealistisk upplevelse och kändes som en helt galen diagnos så vi begav oss till en annan läkare. Där fick min fru en ny genomgång och det konstaterades vara en blåskatarr. Blåsan tömdes med kateter, lite antibiotika och sen var hon symptomfri.

Om läkarna på Strandkliniken är så jävla dåliga så att de inte kan skilja mellan herpes och en blåskatarr så skulle inte jag vilja lägga mig under kniven på den kliniken. Kanske värt att notera för er som funderar på den kliniken?

Svar på tråden Strand kliniken, någon som kan ge mig en bra uppfattning om den?