svärmor:::grrrr!
Jag blir tokig på svärmor som kommer med sina jäkla pikar som hon ger genom barnen men är menade som att vi ska till oss dem i vår barnuppfostran..
Ex Svärmor och svärfar sov hos oss en natt då mannen var bortrest, på kvällen pratade vi och jag sa att jag har lillan (4månader) i min säng..hon sa " jahaaaa men har ni ingen spjälsäng?? köpte ni inte en ny??!! " Jag svarade "Jo vi köpte en spjälsäng till vår första (7år sedan) och HON VET!! att den står i vårt rum, men jag och lillan sover bäst brevid varandra precis som jag gjort med de andra 3.
....morgonen därpå berättar barnen att de kom in till mig på natten " farmor säger jätte förvånat "JAHAAA!!! Har ni inga egna sängar? då ska jag sälja dem! ni e ju så stora (3,3,7 år)...hon fortssätter.."men lillan sover väl i sin säng??" Nä säger syskonen hon sover hos mamma...Farmor/svärmor visar att hon blir jätte förvånad och tycker det är mkt konstigt....
Blir så jäkla irriterad, så länge det inte stör mig så ska väl hon skita i hur våra barn sover?
Ett annat exempel är om barnen berättar att vi varit på mc donalds..då säger hon "nä, inte ska ni som e så små äta hamburgare"
Detta är bara liiite av allt hon säger, avskyr hennes förvånade ansiktsuttryck trots att hon mkt väl vet hur det ligger till...
Ville bara få ur mig detta!