• Anonym (Ledsen Mamma)

    Trivs hon verkligen inte ???

    Hej!
    Vi har vår dotter på 2.6 år på en förskola. Där har hon gått nu ca 1.5 år under denna tid så har hon stort sätt inte ätit där något vidare allså inget. Den senaste tiden har hon börjat vakna om nätter, då är hon orolig. i bland väldigt arg på oss skriker och slåss. Är jätte arg när vi har hämtat henne och är hemma. Jag hämtar henne innan melis om dagrna.
    De är sällan ute. Har frågat henne lite men vill inte prata för mycket om förskolan.
    När vi är lediga el hon är hos mormor så sover hon hela natten äter som en häst.
    Trodde att det skulle gå över efter inskolningen
    Snälla hjälp oss !

  • Svar på tråden Trivs hon verkligen inte ???
  • Förskolepedagogen

    HEJ!
    Mat är alltid ett gissel. Känner igen det du skriver från ett av mina egna barn som började äta iskolan nu vid sådär 11 års ålder. Har aldrig ätit på förskolan. Jag var dock inte orolig då hon åt bra hemma hela tiden. Vad som dock händer är att blodsockret blir lågt och då äter de ännu sämre. Mitt barn fick med sig juice till förskolan, ett råd från hennes fröken, och så gav pedagogen henne ett glas någon halvtimme innan maten för att få upp bodsockret så att hon åtminstånne var lite mer intresserad av maten och det blev faktiskt lite bättre av det.
    Drömmar kommer och går under ett barns uppväxt. Barnet bearbetar lekar och upplevelser. Ibland sover de oroligare ibland lugnare. Fråga mormor hur hon gör. Vad har hon för rutiner kring läggningen. Kanske kan det hjälpa.
    Jag anser att barn behöver vara ute varje dag. Fråga förskolan hur de gör. Du har ju dock tur som hämtar tidigt då kan ni ta en egen tur till parken på eftermiddagen. Utevistelse brukar ge trötta barn som sover gott!
    Mvh Inger

  • Anonym (Ledsen Mamma)

    Hej !
    Tack för ditt svar men tror du att hon verkligen trivs på förskolan???
    Ska jag kanske byta förskola??
    Har iaktagit personalen och tycker inte det finns någon värme, hjärtlig omtanke till barnen om du förstår vad jag menar. EX: De håller baranen inte i handen när de är ute o går på promenad,utan i överalsärmen, mm
    Vad tror du?

  • Förskolepedagogen

    Jag har svårt att ha någon uppfattning om det.  Vad kan du göra för att isåfall få henne att trivas?
    Kan du inte vara med en dag och se hur de bemöter barnen. Det låter konstigt med en förskola där ingen pedagog bryr sig. Det rimmar inte med min uppfattning om hur svenska förskolor fungerar
    Mvh Inger

Svar på tråden Trivs hon verkligen inte ???