• Min högsta önskan

Fiskespel eller liknande till 3-åring?

Funderar på att köpa ett fiskespel till min 3-åring. Vi har inga barnspel, men jag tror att han skulle gilla det, och framför allt lära honom att koncentrera sej och inte ge upp vid motgångar. (han kan vara lite otålig ibland..)

Nu till min fråga:
    Finns det liknande spel som påminner om fiskespel, ifall det från ALGA är för svårt? (det står att det är från 5 år, men på andra spel står det 3 år..)
    Har ni några förslag på spel som är uppbyggda på ungefär samma sätt?

Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
  • Svar på tråden Fiskespel eller liknande till 3-åring?
  • Min högsta önskan

Pefekt! är det det från ALGA, eller är det ett annat märke?

• Juppepuppe

Vet faktiskt inte vilket märke. Det är ett sånt som snurrar runt och så ska man fiska fiskar som gapar och stänger munnen om vartannat!

• MarleneJ

Vi har Ballongspelet till vår 3.5-åring, funkar nog till 2.5-åring också. Enkelt och bra.

• Min högsta önskan

Ja precis! Alga har ett sånt, men jag tänkte att det kanske fanns andra fabrikanter också..
    Men då är det samma princip i alla fall! Får väl testa och köpa ett. Är det för svårt för honom så får vi väl lägga undan det tills ahn blir äldre!

Han ska få vaccination idag, och då brukar vi passa på att ge honom en liten present när han varit duktig.

• tindistar

Vi har fiskespelet till vår 2- och 3 åring. Det fungerar jättebra. 3 åringen är jätteduktig på att fiska själv. Har inte från alga utan ett billighetsmärke. Det har tyvärr inte magneter på spöet utan har bara krokar. Men det funkar jättebra. Dom kan ju spela det

• Min högsta önskan

Du hoppas jag att det funkar till vår son med! SKa kolla vad som finns i leksaksaffären.

MarlenaJ: Vad är ballongspelet för något?

Svar på tråden Fiskespel eller liknande till 3-åring?