avundsjuka
Jag har så jädrans lätt att bli avundsjuk på andra! Och det gör mig galen, jag vill ju inte bli det! Jag blir avundsjuk på vänner som har mycket pengar, par som verkar ha det så mysigtmysigt hela tiden, fina hem, bilar etc..Detta är verkligen något jag försöker att jobba bort, jag vill ju glädjas in i hjärtat åt andras lycka- men jag gör inte det.
Jag lever själv ett mycket bra liv. Har världens finaste sambo och två små barn. Blir inte av att vi gör så mycket på tu man hand jag och mannen pga att vår ekonomi har varit lite anstränd de senaste åren pga att jag varit f- ledig och sambons företag gått lite knackigt. Jag vet inte vad jag vill göra med mitt yrkesliv utan har hoppas runt på olika utbildningar och egentligen bara kännt mig vilsen. Vi bor rätt trångt (ska dock flytta snart) och har en helt ok bil, inget fint el märkvärdigt men den rullar...Men i det stora hela är allt bra och innerst inne anser jag att bara man har kärlek omkring sig så behöver man inte mycket mer...men varför denna j-vla avundsjuka? Någon som kan komma med lite tips på hur man blir av med det?