vill din tonårinng göra en tatuering
villl nån av era tonåringar tatuera sig
jag vill tatuera in 5tattoos
villl nån av era tonåringar tatuera sig
jag vill tatuera in 5tattoos
Majsan hur ont gör det o göraen tattoo??
Jag gjorde min första tatuering när jag var 16 år. Nu när jag tänker på de så kunde jag väntat tills jag blev 18 men ångrar inte min tatuering, men den betyder inte samma som då ..
Nu är jag 21 och har x antal tatueringar och fler kommer det bli :)
OK pasht hur många vikll du ha?
18-års gräns tycker jag, myndig och så
det är ju 18års gräns överrallt men jag kmr aldrig ångra dom jag verkligen vill göra
Snakebite är två hål under underläppen, en på var sida. Just nu har hon ringar. Vet inte vilka tatueringar hon vill göra, hon har inte sagt det än, kanske för att hon inte får
Jag har själv 30 tal tatueringar över kroppen samt "Helarmar". Mer färg åt folket är mitt ord ! Det är snyggt, För mig är det en konst och jag skiter i vad alla andra säger. Jag får enbart positiva komplimanger av både äldre/yngre. Härligt ! Dom som inte gillar det kan åka tillbax till den tiden dom kom ifrån, 1700-talet ! Mina barn tycker dom är skit häftiga och är stolta över sin mamma. Deras kompisar diggar det, Jag är glad att jag är ung, gaddad & piercad ! Vem vill vara en gammal bullmamma som barnen tycker är pinsama?
Jag är 18 och tatuerade mig nyligen då min mor och far är stränga med att det är 18 som gäller för tatuering och piercing. Så själv kommer jag nog köra det på min son sen med. Sen så vet jag att jag inte kommer ångra min tatuering alls då den har en baktanke med det så klart, för har fått höra av alla som har tatuerat in något som inte har ståt för något och dom har ångrat sig. Så nu när min son är 3månader så fyllde jag 18 förra veckan och hade önskat mig en tatuering av min man i både jul och födelsedagspresent så den tatueringen jag ville ha kunde inte hon göra som tatuerade. Ville tatuera in hans fotavtryck på benen/smalbenen aja what ever. Men så älskar min son sin napp så mycket så slutade med att jag kom hem med en napp på 8cm bred och ca 6 cm hög napp på svanken som inte alls var dyr gav 700 plus "tro hopp och kärlek" i luffatecken på handen. Någon mer än jag som har tatuerat in en napp? Lite anorlunda jag vet men så är det, vill man vara speciell får man leta efter något som är ovanligt och vad är mer ovanligt än någon som har tatuerat in en napp av alla tatueringar som finns?
Min son vill tatuera sig så när han fyllde 17 gick jag till tatueraren och skulle se om jag kunde köpa ett presentkort, men det gick inte, det var 18års gräns oavsett om man har föräldrarnas tillåtelse, så han får snällt vänta ett år till. =)
Jag blir 20 nu i sommar jag gjorde mina första tatueringar i november 2008. Gjorde 2 st på en & samma gång :P hehe.
Sen dess så har det utökas & jag har nu 5 st tatueringar & det kommer bli fler.
Jag personligen tycker inte att det gör ont alls. Jag tycker det är lite skönt.
Jag har en tatuering i svanken, en på högra underarmen, en på vänster överarm, en på låret & en på ankeln :).
Jupp - två av tre ungar i allafall men de har fått/får vänta till 18-årsdagen.
Min äldste son fick presentkort hos tatueraren i 18-årspresent, har gjort sammanlagt sex stycken sedan dess och min dotter väntar ivrigt på att bli tillräckligt gammal.
Anledningen till att de fått/får vänta är:
Det är först vid 18 som en seriös tatuerare tar sig an dem - och ska de ha en gaddning ska den göras av ett proffs.
Det är först vid 18 man är myndig och får bestämma själv - innan dess bestämmer jag åt dem att de inte är gamla nog att förstå fullt ut vad det innebär att tatuera sig, dvs att det är för alltid och för att de förhoppningsvis ska ha haft tid på sig att ha kommit på ett BRA motiv och placering, och inte tatuerar sig ba'fatt de ska liksom....
Och om någon mot förmodan skulle undra så är jag (43-årig tant) både tatuerad och piercad.
japp, både om att tatuera sig och pierca sig i tungan. dom är 15-16 år.men får vänta till dom fyller 18. så det är ett jäkla gnällande här hemma
så länge jag mints har jag velat tatuera mig. Dock var jag helt inställ på att vänta tills jag var 18, så jag har aldrig nojsat på mina föräldrar.
När jag var 15-16 var jag 100% säker på vad jag ville ha. Det fanns tanke bakom motiven, så det var inte "bara fint".
Hittills har jag 4, med 5:e i bildsökarskedet, men ingen av dem är vad jag ville ha då...
Mitt liv förändrades massor de 2-3 åren och samma saker kändes inte lika viktiga som 18åring som de gjort när jag var 15...
Piercing (annat än i öronen) tycker jag är helt OK från 15-16, dem kan man ju endå ta ut och låta växa fast, men en tatuering är permanent, ännu finns inte borttagningar som återställer huden i "ofärgat" skick utan ärr o dyl.
Blev ledsen då jag såg att en bekant som är 14-15 (precis gått ut 8:an) har tatuerat en ganska stor sak på handleden (den är stor på hennes lila kropp, nästan halva underarmen). Inte bara ifall hon ångrar sig, motivet är inget som kan bli pinsamt och såg OK ut nu, men har hört från flera kompisar (som är välgaddade och över 20) att den tatueraren inte håller jämn kvalitet. En tjej fick göra om halva överarmen, men sa att hon fick skylla sig själv som gick till en som var "billig" istället för reguljära tatueraren.
För de som är seriösa och anser sig proffesionella gaddar inte minderåriga. Och som någon sa, ska man ha det hela livet kan man nog kosta på sig att gå till någon som är professionell!
gjorde mın första tatuering ner jag var 15.. andra tatueringen ner jag var 18 =))) beror po vart man gör den ju :D