• 007007

    Vi är invandrare och min dotter har det svårt i skolan!

    Igår skriv min dotters mentor till mig, min dotter har retat en annan tjej flera gånger. Också ska min dotter ringt upp en annan tjej på hennes mobil och gjort till rösten och sagt fula saker.

    Men, jag vet att det inte stämmer och min dotter har ingen pengar att ringa till någon. Också var hon åker snowboard och mobiltelefonen var hemma. Kankse har någon annan tjej rint upp till den annan tjej och pratat med samma röst. Nu vill förälder göra en anmälan hos polisen mot min dotter.

    Man lita ingenting på min dotter, det är så tråkig. Alla vet att den andra tjejen ljög oftast och föräldern har många problem med hennes dotter.

    För mig ser det så ut att man vill mobba min dotter. Min dotter ser den andra tjejen så gott som aldrig och vet inte varför den andra tjejen säger det om min dotter...

    Vi kan prata med hennes förälder och om de vill göra en anmälan, blir det bevisat att min dotter inte har ringt upp till hennes mobilrösten..

    Men jag vet inte varför skolan bara lita på den andra tjejen, det är så jätte jätte jävla skit...

    Tidigera hade vi aldrig probleme om mobbning i hennes gammla skolan, bara här...

    Otroligt.

  • Svar på tråden Vi är invandrare och min dotter har det svårt i skolan!
  • Birgitta2

    Det är inte svårt att bevisa varifrån samtalet kommer ifrån. Det är bara att kolla uppringande telefonnummer i den mobil som tog emot samtalet.

    Dessutom förstår jag inte varför det här med att ni är invandrare har med saken att göra? Även svenska barn har svårt i skolan med olika kompisar och är utsatta.

  • Trolovade

    Tycker att du mobbar den andra tjejen snarare genom att kalla henne lögnare bla. och det känns som om du ser din dotter som någon ängel. Tror att man som förälder inte inser saker som kan hända i skolan. Och vad har det med saken att göra att ni är invandrare?

  • 007007

    man lita bara på den andra tjejen utan att man först prata med oss, föräldrarna! Det säger allt för mig!

    Och jag vet att min dotter har gjort ingenting och andra tjejen är ingen ängel, det vet också flera andra personer. Och hennes förälder har många problem med henn, det vet jag också.  Och jag kan också vara objektiv. Men jag känner min dotter och vi hade aldrig problem med något dyrlikt. Jag har pratat med andra som känner den andra tjejen och många säger att henne inte säger sanningen alltid. Men hon grät i skolan och man lita på henne..Otroligt.


    Jag har skrivit till skolinspektionen och sen skriver jag till DO Diskrimineringsombudsmannen, om det behövs.

    Det finna jag mig inte i.
  • Birgitta2
    007007 skrev 2010-03-05 13:27:45 följande:
    man lita bara på den andra tjejen utan att man först prata med oss, föräldrarna! Det säger allt för mig! Och jag vet att min dotter har gjort ingenting och andra tjejen är ingen ängel, det vet också flera andra personer. Och hennes förälder har många problem med henn, det vet jag också.  Och jag kan också vara objektiv. Men jag känner min dotter och vi hade aldrig problem med något dyrlikt. Jag har pratat med andra som känner den andra tjejen och många säger att henne inte säger sanningen alltid. Men hon grät i skolan och man lita på henne..Otroligt. Jag har skrivit till skolinspektionen och sen skriver jag till DO Diskrimineringsombudsmannen, om det behövs. Det finna jag mig inte i.
    Diskrimineringsombudsmannen? Varför då?
  • Birgitta2
    Faile skrev 2010-03-05 13:42:13 följande:
    Fint troll du har som avatar ts
    Åhhhhhhhhhhhhh - dumma jag som inte fattade *slår mig för pannan*
Svar på tråden Vi är invandrare och min dotter har det svårt i skolan!