Hej, ny här
Hej på er,
Är ny på FL. Är gift med en underbar man , och sedan mitten på 2007 har vi försökt få barn. Eftersom inget hände hamnade vi i kö för IVF under 2008. Under hösten 2008 fick jag cancer, och naturligtvis ringde Akademiska för att berätta att vi kunde starta IVF processen...Nja, inte riktigt då cellgifertna hade fått mina mens att försvinna! Fick vänta tills jag var i remission, sista cellgiften fick jag i februari 2009. Sedan dess ser det ut som att jag harblivit helt steril, då mensen har aldrig återkommit, och jag har fått alla tecken på tidigt klimakteriet. Vilket är tydliegn ovanligt för den typen av cellgiftskurer, lucky me
Detta har naturligtvis varit en öerhört stressande och påfrestande situation. Jag har undrat många gånger vad jag hade gjort för fel och så vidare.
Efter ett besök på Kvinnokliniken skickades en remiss till fertilithetsenhet för äggdonation, som är sista möjlighet för oss. Nu fick vi också läsa att med tanke på bristen på donator så får man förmodligen bara en chans. Därför har vi också börjat titta på möjligheterna utomlands, även fast de kostar en hel del.
Jag vet att det finns många trådar, hoppas man är välkommen där. Hur klarar man av stressen att veta att man har EN chans, och sedan är det kört?
Några som har erfarenhet av Bernabeu institut i Alicante?
Mvh,