Puss och Kram skrev 2010-03-05 14:01:02 följande:
Jag HAR sagt till, Den äldre generationen kunde inte förstå det här med att vi inte ville ge vårt barn en massa sötsaker när han var liten och där fick vi säga till på skarpen ett par gånger. Idag får han både det ena och det andra men vi ville att han först skulle lära sig uppskatta mat innan han fick smak för det andra. Nästa barn kommer vi nog knappast få problem med .
Visst är det märkligt! Min dotter fick COCACOLA på en tesked när hon var tre månader! Svaret på varför var "Men hon tycker ju om det".
JA men Ursäkta mig, min bröstmjölk tycker hon också om, och det är ett betydligt bättre alternativ.
Likadant sa jag uttrykligen till min egen farmor om att honung fick hon absolut inte äta på mackan när vi var där och fikade och hon bjöd på en smörgås.
Jag förklarade också at HONUNG innehåller bakterier som KAN vara direkt livsfarliga.
Hennes svar på det var - Vi fick alltid honung när vi var små, och det gav jag din pappa när han inte ville sova blahablaha, så det var minnsann inte alls skadligt.
Kanske det inte är, men min dotter är inget exprement, och då jag vet hur hon fungerar har jag aldrig någonsin vågat lämna dottern med henne, för det är en sån typisk sak hon skulle kunna göra, ge en tesked bara för att sen kunna säga "titta hon tog ju ingen skada"