• Norrskensunge

Skulle du välja bort din kille för en annan när du vill ha barn?

Satt med några kompisar häromdagen och diskuterade lite..
    Nu skulle jag vilja veta vad ni tycker...

Exempel:
    Du är ljus och har blåa ögon, din kille likaså. Han har varit ett undantag då du oftast har fallit för män med bruna ögon och brunt hår. Och du skulle verkligen vilja få ett barn med bruna ögon och mörkare hår och det blir det ju knappast inte om du får barn med din nuvarande kille.
    (Denna fråga gäller ju såklart all form av "utseende-sållning", bara ett exempel)

Nu börjar du känna att du skulle vilja börja skaffa barn.
    Skulle du då göra slut med honom enbart pga av hans utseende till förmån för någon annan kille som "matchar" dina önskemmål?

• Svar på tråden Skulle du välja bort din kille för en annan när du vill ha barn?
  • Menhir
    Norrskensunge skrev 2010-03-06 16:42:29 följande:
    "Alltså även, om vi aktivt väljer/blir attraherade av män som motsvarar de egenskaper vi vill ha hos våra barn (Den ljushåriga i mitt exempel är då undantaget) eller om vi numera blir attraherade helt efter vårat tycke om personen i sig.Tänkte nog snabbare än jag skrev...
    Då tror jag att jag förstår vad du menar. Att vi attraheras av vissa specifika egenskaper och utseenden är jag övertygad om.

Tex har jag läst att män ofta väljer kvinnor som påminner om deras mammor, kanske för att de uppfattar just deras egenskaper som viktiga för deras egna blivande barns uppväxt.

Jag skulle ha mycket svårt att falla för korta män utan humor och som var omusikaliska. I vilket fall har jag ännu inte hittat någon sådan som varit attraktiv.
  • Norrskensunge
    Menhir skrev 2010-03-06 17:03:55 följande:
    Då tror jag att jag förstår vad du menar. Att vi attraheras av vissa specifika egenskaper och utseenden är jag övertygad om.Tex har jag läst att män ofta väljer kvinnor som påminner om deras mammor, kanske för att de uppfattar just deras egenskaper som viktiga för deras egna blivande barns uppväxt. Jag skulle ha mycket svårt att falla för korta män utan humor och som var omusikaliska. I vilket fall har jag ännu inte hittat någon sådan som varit attraktiv.
    Haha ok... {#lang_emotions_smile}. Men då är frågan, om du mot förmodan skulle hitta en sådan man, skulle du då fråga dig själv om han skulle kunna bli pappa till dina barn (bortse då från att du älskar honom och av den anledningen svarar ja) lr tror du att vi helt enkelt aldrig faller för en person med egenskaper vi inte vill föra vidare?
    Frågan som följde i våran diskussion var den att vissa faller för/dras till män som missbrukar lr slår sina kvinnor. Detta kan ju, logiskt sett, inte vara något som vi aktivt väljer som en bra egenskap att föra vidare. Eller handlar det då, lite som du var inne på, att vi snarare väljer utefter det vi känner till? (om t ex den kvinnan har haft en våldsam pappa)..
  • vindil

Hehe har man valt varann är det väl lite sent för att välja?

• Norrskensunge

Jo. Men där har vi då också den första frågeställningen. Det är ju fortfarande inte försent förrän du blir gravid. Kan du göra slut med en kille till förmån för en annan som "matchar" dina egenskaper? Haha : p

• bellzan

Nej, det exemplet var komiskt. Jag har alltid velat att mitt barn ska vara mörkhårig me mina bruna ögon, och har märkt att ibland funkar det inte om farsan e blond o blåögd. Men skulle haft ett barn nu med en blond o blåögd kille.. skulle aldrig välja bort en kille för utseendet. Man kan inte alltid få som man vill.
    Skulle jag då få barn nu med min nuvarande, skulle det garanterat bli en mörkhårig o brunögd unge :-P
    Men det har jag inte tänkt på förrens nu

• Vasen

Haha, nej så klart inte. Personliga egenskaper känns en smula viktigare hos en människa som man ska ha ett barn tilsammans med än ögonfärgen .

• puss

för att chansa på att barnet skulle få ett specifikt utseende? vem är så rubbad?

det är tammefan roligt nästan jämt
  • puss

i såna fall är det ju bara att knulla med vilken brunögd knarkare som helst, om det är bruna ögon man eftersträvar.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Mad as snow

Nej verkligen inte. Däremot skulle jag kunna lämna min stora kärlek för att jag inte tror att det hade varit bra om vi skaffade barn tillsammans, och därmed välja en annan far till de kommande barnen. Men det är väl en helt annan femma och en helt annan tråd...

Someone get me a fucking wiener before I die.
  • enny signatur

Jag har nog aldrig haft någon sådan önskan så jag kan inte sätta mig in i det utan hade nog mer tagit hand om mina egna tankar.

• JBC

Nej. Alla har väl en tanke om vilken typ av partner dom vill ha, och därefter vilket utseende dom vill ha på sitt barn sen att det i många fall inte alls blir så är ju en annan sak. Men att lämna sin partner för att den har fel utseende för barnet man vill ha? Neeeeeej.

Svar på tråden Skulle du välja bort din kille för en annan när du vill ha barn?