• AnotherSunnyDay

lock för örat, jag får snart panik!

jag har blivit jätteförkyld och fått lock i öronen, men på vänster sida släpper det inte. jag har försökt med tryckutjämnare hur många gånger som helst, men vänster sida vägrar att öppna sig hur mycket jag än blåser, det är alltså totalt igensvullet!
    dessutom har jag kört med avsvällande nässpray i två dagar nu utan resulatat, så himla obehagligt!
    nån som har nåt mer tips, får snart panik av det här!

• Svar på tråden lock för örat, jag får snart panik!
  • Pluttemor
    AnotherSunnyDay skrev 2010-03-06 21:02:03 följande:
    ja det vore toppen! i högra örat trycks det ut när jag tryckutjämnar men med det vänstra händer INGENTING trots att jag tar i så jag blir blå i ansiktet. har aldrig varit med om det, annars brukar man kunna tryckutjämna åtminstone, men det är verkligen totalstopp i ena örat.
    JO jag vet känslan! Vill inte ens bli påmind! Jag mådde så dåligt av det! Men jag tar reda på det imorgon om jag hinner!
    Får vi bli tre i familjen i år?
  • AnotherSunnyDay
    Pluttemor skrev 2010-03-06 21:18:15 följande:
    JO jag vet känslan! Vill inte ens bli påmind! Jag mådde så dåligt av det! Men jag tar reda på det imorgon om jag hinner!
    usch usch men skönt att veta att det iaf finns nåt, förutom att bara vänta alt punktering!
    ja vore som sagt jättegulligt :)
  • Lbem

Jag testade Revaxör för jag får lock för örat vare sig jag är förkyld eller inte!
    Jag hatade dock revaxör då jag fick hålla på och spruta in det i örat, sen in med vatten och skölja ur, flera flera ggr. MEN de är värt de!

• AnotherSunnyDay
    Lbem skrev 2010-03-07 16:02:31 följande:
    Jag testade Revaxör för jag får lock för örat vare sig jag är förkyld eller inte! Jag hatade dock revaxör då jag fick hålla på och spruta in det i örat, sen in med vatten och skölja ur, flera flera ggr. MEN de är värt de!
    som sagt så hjälper bara revaxör om man har en vaxpropp vilket jag inte har.

MEN, hör och häpna idag kunde jag tryckutjämna i BÅDA öronen, halleluja! locket är kvar men det är lite bättre när man kan trycka ut trumpetskrället!
  • Analoga
    AnotherSunnyDay skrev 2010-03-06 17:40:53 följande:
    jag har blivit jätteförkyld och fått lock i öronen, men på vänster sida släpper det inte. jag har försökt med tryckutjämnare hur många gånger som helst, men vänster sida vägrar att öppna sig hur mycket jag än blåser, det är alltså totalt igensvullet!dessutom har jag kört med avsvällande nässpray i två dagar nu utan resulatat, så himla obehagligt!nån som har nåt mer tips, får snart panik av det här!
    Gå till läkare. Jag har haft så några gånger och då brukar det vara hörselgångsinflammation vilket jag får örondroppar för.
  • AnotherSunnyDay
    Analoga skrev 2010-03-07 18:44:27 följande:
    Gå till läkare. Jag har haft så några gånger och då brukar det vara hörselgångsinflammation vilket jag får örondroppar för.
    Hu! men det borde väl bli bättre när min förkylning släpper? känns som hela öron-näsa-halspartiet svullnat igen. tur att jag ska ha praktik på vårdcentral fr o m imorn, dock synd att den ska påbörjas när jag är sjuk och lomhörd...
    jag kommer vara mer patient än student känns det som..
  • Analoga
    AnotherSunnyDay skrev 2010-03-07 19:10:37 följande:
    Hu! men det borde väl bli bättre när min förkylning släpper? känns som hela öron-näsa-halspartiet svullnat igen. tur att jag ska ha praktik på vårdcentral fr o m imorn, dock synd att den ska påbörjas när jag är sjuk och lomhörd...jag kommer vara mer patient än student känns det som..
    Ja, allt läker väl ut av sig själv så småningom, men med hjälpmedel/behandling går det ju snabbare

Be någon sköterska titta i ditt öra imorgon
  • Katman

Hej Pluttemor!

Undrar om du fick reda på namnet på den medicinen ?? 

• JohanM99

Jag har precis likadant just nu! Har haft det i 3 Dagar nu! Jätte obehagligt

• jenniss

Ja har alltid de när ja är förkyld... är otrivin Comp eller nason ex bättre??

• Sofiejane

Hej!

Undrar om Pluttemor någonsin fick reda

på vad medicinen som din kusin skrev ut till dig hette? Upplever samma sak nu!!! Sjukt jobbigt!!!!'

• SvenneBrasse

Endast läst trådstarten.

Mitt tips är att ta muggar och lägga i kokheta, våta servetter och sedan hålla dessa på öronen (med örat i öppningen).
    Man får inte göra detta för ofta dock, då det på sikt kan skada trumhinnan. Men det hjälper - varje gång.

Jag flyger otroligt mycket - flera ggr i månaden och när jag får lock som gör ont, så brukar jag använda mig av den metoden.
    Vanliga lock brukar jag dock vänta ut. Förr eller senare försvinner de av sig självt.

Svar på tråden lock för örat, jag får snart panik!